سیاسی

نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ممکن است تغییر کند

ابوترابی در گفت‌وگو با مهر:

عضو کمیسیون شوراها در مجلس در واکنش به هجمه‌هایی که این روزها به هیأت‌های اجرایی انتخابات می‌شود، گفت: اعضای هیأت اجرایی و نظارت انتخابات آخرت خود را برای دنیای دیگری فدا نمی‌کنند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به انتقادات وارده به هیأت‌های اجرایی به جهت ردصلاحیت برخی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت: داوطلبان فرصت کافی برای اعتراض دارند و معمولاً بسیاری از اعتراضات در هیأت‌های اجرایی استان‌ها مورد پذیرش قرار می‌گیرد و ممکن است برخی از افرادی که ردصلاحیت شده بودند، تأیید شوند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبانی که ردصلاحیت شدند مطابق با قانون حق اعتراض دارند، اظهار داشت: الان صرفاً مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها در هیأت اجرایی بدوی انجام شده است. در مراحل بعدی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیأت نظارت بدوی، هیأت نظارت تجدیدنظر و هیأت نظارت عالی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است هر داوطلبی که به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها اعتراض دارد، حق داشتن وکیل و دفاع کتبی از خودش را دارد و این موضوع کاملاً مبتنی بر حقوق شهروندی و دموکراسی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در واکنش به هجمه‌هایی که این روزها به هیأت‌های اجرایی بابت عدم احراز صلاحیت برخی از داوطلبان انتخابات مجلس می‌شود، اظهار داشت: اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات آخرت خود را برای دنیای دیگری فدا نمی‌کنند و نمی‌فروشند و به دنبال خالص‌سازی هم نیستند.

ابوترابی تاکید کرد: نباید افرادی که زمانی خودشان در نظام مسئولیت داشتند، امروز موضوع ردصلاحیت برخی از داوطلبان انتخابات مجلس را دستاویزی قرار داده و حرف‌های دشمن پسند بزنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا