سیاسی

نخستین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان برگزار شد



نخستین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان با حضور مقامات دوکشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی جوانمرد قصاب، مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان در این زمینه گفت: در این جلسه که با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، مقامات افغانستان و همچنین وزیر جهاد کشاورزی کشورمان برگزار شد، مقرر گردید با ایجاد کارگروه مشترک در زمینه تجارت، ترانزیت، گمرک، حمل و نقل، محیط زیست و… نسبت به بررسی موانع و مشکلات توسعه روابط تجاری بین دو کشور اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین پس از بررسی نسبت به امضاء یادداشت تفاهم در این زمینه‌ها اقدام خواهد شد و نهایتا چه به صورت کلی و چه مجزا توسط وزرای دو کشور، یادداشت های تفاهم امضاء شود.

براساس این گزارش، هیأت بلند پایه اقتصادی افغانستان امروز وارد تهران شده و مورد استقبال  قرار گرفتند.

این سفر در حوزه همکاری های اقتصادی، تجاری، سیاسی، حمل و نقل، بهداشت و درمان )(توریسم گردشگری)، و کشاورزی خواهد بود و به میزبانی نماینده رئیس‌جمهور در امور افغانستان حسن کاظمی قمی می‌باشد.

بررسی فرصت‌های جدید همکاری میان ایران و افغانستان و رفع برخی موانع موجود در کنار گفتگو پیرامون موضوعاتی چون همکاری‌های ترانزیتی و معدنی از جمله مسائلی است که در دستور کار هیات اقتصادی ایران و افغانستان در دیدار پیش رو قرار خواهد داشت.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا