سیاسی

نظام بودجه‌ریزی کشور مبتنی بر قدرت چانه‌زنی است

بسطامی در اخطار قانون اساسی:

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه متاسفانه نظام بودجه ریزی در کشور مبتنی بر قدرت چانه زنی است، گفت: براساس اصل سوم قانون اساسی، اقتصاد اسلامی باید مبتنی بر عدالت بوده و در خدمت همه توده های مردم قرار گیرد.


به گزارش ایلنا،  علی اکبر بسطامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۴ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بندهای ۹ و ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی و ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: متاسفانه نظام بودجه ریزی در کشور مبتنی بر قدرت چانه زنی است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس با بیان اینکه تصویب و تخصیص بودجه ها براساس قدرت چانه زنی صورت می گیرد، بیان کرد: براساس اصل سوم قانون اساسی، اقتصاد اسلامی باید مبتنی بر عدالت بوده و در خدمت همه توده های مردم قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بخش هایی که صدایشان به جایی نمی رسد متاسفانه دولت در تخصیص اعتبارات آنها توجه جدی ندارد، به واقع نمایندگان محبت کردند و در بودجه ۱۴۰۲ مستمری محرومان را ۴۰ درصد ارتقا دادند، اما رئیس سازمان برنامه و بودجه باید پاسخ دهد که چرا تاکنون به این قانون تمکین نکرده است.

بسطامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرو رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه بیان کرد: باید مشخص شود که چرا قانون فوق از سوی سازمان برنامه و بودجه اجرایی نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مبحث دهک بندی های اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر دهک های ایثارگران و رزمندگان معسر هر روز در دست تغییر است. بنابراین دولت باید در این بخش پاسخ دهد که براساس چه شاخص هایی حق ایثارگران و این خانواده ها را به چنین روزی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اعمال ماده ۶۷ قانون الحاق تاکید کرد: پیرو این ماده باید مستمری خانواده های محروم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به طور صددرصد اختصاص یابد، اما دولت متاسفانه به قانون فوق تمکین نمی کند.

بسطامی با اشاره به مبحث ودیعه مسکن زوج های جوان و محرومان جامعه بیان کرد: متاسفانه امروز مسکن بالاترین هزینه ها را برای مردم ایجاد کرده است. همچنین در موضوع صندوق عدالت و پیشرفت که به نوعی پاشنه آشیل دولت بود، خلف وعده صورت گرفته و تاکنون تنها ۱۵ درصد در این بخش تحقق منابع را شاهد بوده ایم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به اخطار بسطامی گفت: جناب آقای منظور؛ یک دقیقه تحمل کنید، به هرحال اخطار امروز بوده و نماینده باید در این بخش صحبت کند. شما به بنده اعتراض می کنید که چرا این نماینده صحبت می کند. به واقع نماینده باید در داخل مجلس حرف خود را بزند که شما می آیید و فریاد می زنید چرا این نماینده آمده و حرف می زند. این چه حرفی است که شما می زنید؟

وی خطاب به منظور گفت: شما فرصت لازم را در اختیار دارید، به همین دلیل است که ما فرصت آخر را به شما می دهیم که همه این موارد را یادداشت کرده و به آنها پاسخ دهید.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا