سیاسی

نهادهای روزنامه‌نگاری و وکالت بیش از سایر حرفه‌ها تحت فشار قرار دارند

کامبیر نوروزی:

یک حقوقدان گفت: نهادهای صنفی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و وکالت بسیار بسیار بیش از سایر حرفه‌ها تحت فشار قرار دارند.


به گزارش خبرنگار ایلنا،  کامبیز نوروزی در نشستی در کانون وکلا گفت: وکالت و ر‌وزنامه‌نگاری مشترکاتی دارند. هر دو مطلق و غیرمشروط هستند. روزنامه‌نگاری مجری یک حق مطلق و مشروع است و روزنامه‌نگاری که بخواهد حرفش را بزند دارای این دو حق است.

این حقوقدان بیان کرد: کسی به وکیلی حق ندارد بگوید از فلان متهم دفاع نکند، این درست نیست اما در ایران طبق ماده ۴۸ این اتفاق افتاده است و هر وکیلی نمی‌تواند از متهمان امنیتی دفاع کند.

وی افزود: نهادهای صنفی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و وکالت بسیار بسیار بیش از سایر حرفه‌ها تحت فشار قرار دارند. فشار روی روزنامه‌نگاران و وکلا بیش‌ از همه است. حتما می‌دانید بزر‌گ‌ترین انجمن روزنامه‌نگاری ایران در سال ۸۸ توسط یک قاضی بسته شد این شیوه برخورد که با نهادهای وکالت و روزنامه‌نگاران شده است با هیچ جا نشده است حتی انتخابات اتاق بازرگانی که این روزها در جریان بود.

نوروزی عنوان کرد: حال روزنامه‌نگاران جایی از خودشان می‌گویند اما نهاد وکالت از قضیه قصور دارد، هم از خودش نمی‌گوید هم در مسائل اجتماعی غایب هستند.

این حقوقدان ادامه داد: امروز صبح دیدم کانون معماران یک بیانیه دادند که قانون توسعه برنامه را نقد کردند، کانون وکلا اینجا کجاست؟ کجا دیدید کانون وکلا درباره زندگی مردم و بدبختی‌های آنان حرفی زده باشد؟ چرا امروز درباره انتخابات اتاق بازرگانی حرف هست، اما درباره کانون وکلا نیست؟ چون مردم نمی‌شناسند، این چه معنی دارد؟

وی تاکید کرد: مشخص است که کسی نیست که بگوید روزنامه‌نگاران به نهاد کانون توجه کنند، این نهاد مجری حق دفاع است و باید از هر طریقی وارد افکار عمومی شود. دو نفر را مسئول هیأت تحقیق و تفحص کردند که حقوقی نیستند و این خوب نیست.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا