سیاسی

نوباوه: کشورهای اسلامی هزینه قرآن‌سوزی را برای مرتکبان آن بالا ببرند


نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کشورهای مسلمان باید هزینه قرآن‌سوزی را برای مرتکبان آن بالا ببرند و نسبت به این اقدام واکنش جدی نشان دهند.

بیژن نوباوه وطن نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با محکوم کردن اهانت به قرآن در برخی کشورهای غربی گفت: پشت صحنه قرآن‌سوزی در کشورهای مختلف اروپایی صهیونیسم بین‌الملل است، خواه این اقدام در یک کشور مسیحی‌نشین انجام شود و خواه در یک کشور یهودی‌نشین.

وی افزود: صهیونیسم بین‌الملل امروز به خوبی متوجه رشد اسلام در کشورهای مختلف شده است که البته این‌گونه اقدامات آنها فقط به تحریک احساسات و عواطف مسلمانان می‌پردازد و نمی‌تواند مانعی برای رشد و گسترش اسلام در جهان باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: آتش زدن قرآن کریم آن هم تحت حفاظت پلیس نشان‌دهنده حمایت و هدایت این مسئله توسط دولت‌های اروپایی و در واقع یک نوع اعلان جنگ از سوی آنان است.

نوباوه خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید به سادگی از کنار این مسئله عبور کنند و تنها به محکومیت این اقدام شنیع بپردازند و از کنار آن بگذرند چرا که جدی نگرفتن این مسئله و به سادگی از کنار آن عبور کنند این مسئله هزینه‌های زیادی را برای آنان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مسلمانان باید بدانند که عدم واکنش جدی نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط کشورهای اروپایی، آزار و شکنجه و قتل‌عام مسلمانان را در ادامه کار به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: کشورهای مسلمان باید هزینه قرآن‌سوزی را برای مرتکبین آن بالا ببرند و نسبت به این اقدام واکنش جدی نشان دهند.

نوباوه خاطرنشان کرد: یکی از بهترین اقدامات برای مقابله با هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای اروپایی قطع روابط دیپلماتیک با این کشورهاست. مگر این کشورها چه منافعی برای ما دارند که ما بخواهیم به روابط دیپلماتیک‌مان با این کشورها ادامه دهیم؟

به گزارش فارس، اخیرا برخی گروه های افراطی در کشوهای دانمارک و سوئد دست به قرآن سوزی زدند.

بر همین اساس یک گروه افراطی در دانمارک در مقابل سفارت‌‌خانه‌های ترکیه، عراق، مصر، عربستان و ایران بنرهای ضداسلامی به‌دست گرفتند و قرآن‌سوزی کردند.

در سوئد هم فردی به‌نام مرجان بایرامی یک جلد قرآن را تحت حفاظت پلیس سوزاند.

پایان پیام/
 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا