سیاسی

هرکسی که حق را قبول ندارد اما ادعای حق می‌کند مورد خشم خداوند قرار خواهد گرفت

حجت الاسلام ابوترابی فرد:

خطیب نمازجمعه تهران گفت: تمام تصمیمات ما در حوزه فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و… باید بر اساس دانش بنیان باشد.


به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران  در مصلی امام خمینی (ره) گفت: از خداوند سبحان عاجزانه درخواست دارم با فهم دقیق و درست از مدرسه غدیر و رویداد تاریخی و تحول آفرین مباهله راه معرفت خود را آراستگی به تقوا و عمل صالح را فرا روی جامعه اسلامی و بشری بگشاید.

وی ادامه داد: ایام مبارک و تحول آفرین ماه ذی الحجه الحرام با رویدادها و حوادث و اعیاد بزرگ پیوند خورده است. عید غدیر و نزول آیه مباهله و حضور پیامبر اعظم (ص) و اصحاب کساء در میدان تاریخ ساز مباهله از رویدادهای مهم این ایام است.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به ویژگی‌های آیه مباهله، گفت: اول اینکه آیه مباهله فصل الخطاب است. دوم تفسیر روشن آیه تطهیر و تبیین اصحاب کساء و جایگاه ممتاز ایشان است و سوم توصیفی بلند در شخصیت بی بدیل امیرالمومنین علی (ع) است.

وی تصریح کرد: سخن قرآن کریم و رمز پایداری قرآن و ماندگاری مدرسه اسلام است. تمام تصمیمات ما در حوزه فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و… باید بر اساس دانش بنیان باشد. کسی که عالمانه قدم برنمی‌دارد تحت حمایت خدا قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: جایگاه حضرت عیسی (ع) نزد خدا مانند منزلت حضرت آدم است. حضرت عیسی (ع) بنده برگزیده خداست.

وی افزود: هرکسی که حق را قبول ندارد اما ادعای حق می‌کند مورد خشم خداوند قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: در نگاه قرآن کریم هر فرزندی و هر بانویی از اهل بیت انبیا به حساب نمی‌آید بلکه قرآن کریم کسانی را از اهل بیت انبیا می‌داند که با انبیاء الهی هم عقیده و دارای عمل صالح باش و فرزند حضرت نوح جزو اهل بیت انبیاء نیست.

وی افزود: در جهان اسلام بانویی، فرزندی، مردی و انسانی در تراز خمسه طیبه وجود ندارد. این خاندان استثنایی در قله طهارت، علم و ایمان قرار دارند لذا آنها باید مقتدای جامعه بشری باشند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا