سیاسی

همتی: دغدغه من پیشرفت و توسعه کشور است

با صدور بیانیه‌ای؛

رییس سابق بانک مرکزی گفت: در جریان آگاهی و شناخت بیشتر از برنامه کاندیداها نظر قطعی و دیدگاه خود را در این خصوص اعلام خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی، پس از اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران صادر کرد.

بر اساس این گزارش متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف ایران

با نزدیک شدن به موعد انتخابات حساس ریاست جمهوری در هشتم تیرماه مشارکت مردم و تصمیم ملت ایران در تعیین رئیس جمهور اهمیت بسیار بالایی دارد.

امروز به دلایل مشخصی اولویت اول و مهم کشور تعیین راهبرد درست توسعه و اصلاحات گسترده و عمیق اقتصادی با هدف کنترل تورم کاهش ناترازی‌های بودجه‌ای رفع ناترازی‌های عمیق بانکی انرژی و صندوق‌های بیمه‌ای اجتناب از قیمت گذاری‌های دستوری تقویت بازار سرمایه و تأمین ثبات اقتصادی همراه با برچیدن بساط فساد گسترده در کشور است.

در طول سه سال گذشته فرصت‌های مهمی را در این خصوص از دست داده ایم فاصله اقتصادی ما با کشورهای منطقه بیشتر ناترازی‌ها افزایش و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و رفاه آنها، خصوصاً طبقات با درآمد پایین و متوسط کشورمان به شدت آسیب دیده است لذا امروز فرصت بیشتری برای آزمون و خطا نداریم. امیدوارم کسی رأی اعتماد مردم را کسب کند که برنامه مشخص و شفافی برای هدایت اقتصاد کشور داشته باشد و راهبرد توسعه مورد نظر خود را دقیق و شفاف بر مبنای یافته‌های علم، اقتصاد برای آگاهی مردم ارائه کند.

اینجانب شناختی نسبی از کاندیداهای ریاست جمهوری، دارم لیکن آنچه که بیشتر از ویژگی‌های شخصیتی آنها برای کشور مهم است مواضع اقتصادی و جزئیات دیدگاه آنها در مورد راهبرد توسعه اقتصادی است که تنها با شنیدن نظراتشان و مرور برنامه‌های اقتصادی مشخص خواهد شد.

دغدغه اینجانب پیشرفت و توسعه کشور و رفاه و آسایش مردم ایران است. لذا، در جریان آگاهی و شناخت بیشتر از برنامه کاندیداها نظر قطعی و دیدگاه خود را در این خصوص اعلام خواهم کرد.

عبدالناصر همتی

۲۱ خرداد ١٤٠٣

آگهی
دکمه بازگشت به بالا