سیاسی

همچنان در مسیر مذاکره هستیم

کنعانی در نشست خبری:

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره آخرین تحولات مذاکرات رفع‌تحریم‌ها و شیوه‌ی اجرای تعهدات ایران، گفت:همچنان در مسیر مذاکره هستیم و اجازه دهید هنوز به استقبال جزئیات نرویم.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به یکسالگی دولت سیزدهم، گفت: ما شرایط تحریم و بحران‌های منطقه و شرایط پیچیده بین‌المللی را داشتیم اما اتخاذ سیاست خارجی متوازن و تعامل هوشمند و دیپلماسی پویا آثار و نتایج خود را در عمل تا حدود بسیار قابل توجهی نشان داده است.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی دولت بر مبنای سیاست همسایه محور و سیاست آسیا محور با تأکید بر نگاه به شرق و همچنین دیپلماسی اقتصادی محور از جمله برنامه‌هایی بود که دولت آنها را به عنوان مبانی حرکتی خود اعلام کرده بود، افزود: وزارت خارجه بر مبنای سیاستگذاری دولت در این مسیر حرکت کرد و بر مبنای نتایج حاصله شاهد شرایط خوب و امیدوار کننده‌ای هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: نتایج حاصله نشان داد اتخاذ این سیاست‌ها درست و مدبرانه بوده و نتایج خوب آن را در حوزه اقتصادی و افزایش حجم روابط و تبادل خارجی و افزایش روابط با کشورهای همسایه اعم از مرزی و منطقه‌ای شاهدیم.

کنعانی یادآور شد: عضویت ایران در برخی سازمان‌های مهم منطقه‌ای و نتیجه موفق تلاش‌های دولت با برخی همسایگان و شرکای منطقه‌ای در حل و فصل بحران‌های پیچیده منطقه‌ای و مدیریت پرونده‌هایی که در حوزه‌های بلافصل منطقه‌ای ما رخ داد و می‌توانست باعث چالش شود. وزارت خارجه به عنوان عضو دولت در هفته آینده گزارش عملکرد خود را به شیوه‌های مختلف ارائه خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین تحولات مذاکرات رفع‌تحریم‌ها و شیوه‌ی اجرای تعهدات ایران، گفت: به طور کلی می‌توان گفت همچنان در مسیر مذاکره هستیم و اجازه دهید هنوز به استقبال جزئیات و روند بعدی که هنوز اتفاق نیفتاده است، نرویم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: در آخرین دور مذاکرات در وین، پیشنهاداتی از سوی کننده اتحادیه اروپا به طرف‌های مذاکره منجمله ایران داده شد. طرف ایرانی مبتنی بر رویکرد سازنده و مسئولانه، پاسخ خود را نسبت به پیشنهادات در زمان مقرر داد.

تکمیل می‌شود…

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا