سیاسی

همکاری با جهاددانشگاهی را به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت‌های بالای جهاددانشگاهی گفت: به تمام سرمایه گذاران پیشنهاد می‌کنیم در کنار جهاد دانشگاهی کار خود را مشارکتی جلو ببرند.

محمدجواد عسکری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از مباحث جدی جوامع بشری بحث امنیت غذایی است، گفت: امنیت غذا به امنیت ملی گره خورده و از این رو مورد توجه ویژه ماست.

او افزود: یقینا در راستای یک جامع سالم، پویا، فعال و ایده آل حتما باید بحث غذای مردم بطور خاص مورد توجه قرار بگیرد، چرا که با رشد از ظرفیت‌ها و تکلنولوژی‌های روز بهره‌مند شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در مجلس با بیان اینکه خوشبختانه جهاد دانشگاهی کشور در راستای ماموریت خود توانسته ایفای نقش کند و در مباحث مختلفی از جمله مسائل ژنتیک فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده است، ادامه داد: بطور خاص در مباحث کشاورزی، کشت‌های گلخانه‌ای، روش‌های به نژادی مدرن گل و گیاهان زینتی، توسعه فضای دام و تولید پروتئین سفید و قرمز جرکات مطلوبی انجام داده و ما هم در مجلس شورای اسلمی با تمام ظرفیت و قابلیت از جهاددانشگاهی حمایت خواهیم کرد.

عسکری با تصریح بر اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه خوبی برای پژوهش‌های جهاد دانشگاهی در راستای ماموریت‌هایشان در نظر گرفته شده تا با دلگرمی ایفای نقش کنند، اظهار کرد: همچنین مسیر توسعه کشور را به نحو احسنت جلو ببرند.

او بیان کرد: اتفاقات خوبی تاکنون توسط مجموعه جهاددانشگاهی رخ داده است که “موسسه رویان” نمونه بارز آن است و در مجامع بین‌المللی در حوزه پژوهشی و علمی تاثیرات ارزشمندی داشته و در حوزه‌های دیگر که جلساتی در کمسیون کشاورزی داشتیم، موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردند و اعتقاد داریم که جهاد دانشگاهی باید از همه جهات تقویت شود.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس با اشاره به آغاز به کار پروژه فناورانه تولید اسانس تام از گل در شهرستان داراب، تصریح کرد: متاسفانه در بحث اسانس گل محمدی نتوانستیم ظرفیت سازی کنیم و خام فروشی را دنبال کردیم و رویکرد و نگاه ما در کمیسیون کشاورزی مجلس این است تا تمام ظرفیت‌ها مهیا شود تا از خام فروشی در بحث گل محمدی و دیگر محصولات جلوگیری کنیم، چرا که ارز آوری و اشتغال خوبی را داشته باشیم و در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی حرفی برا گفتن داشته باشیم.

عسکری خاطرنشان کرد: ما از قابلیت‌ها حمایت و کمک می‌کنیم، چرا که در شهرستان داراب ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تمام سرمایه گذاران پیشنهاد می‌کنیم در کنار جهاد دانشگاهی کار خود را مشارکتی جلو ببرند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا