سیاسی

واکنش به ادعای نیویورک‌تایمز/سقز در آرامش/آرزوی توفیق برای رئیسی

وضعیت سلامتی رهبر انقلاب/ سفر رئیسی به نیویورک/ وضعیت سلامتی رهبر انقلاب/ درگذشت مهسا امینی و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، ادعای اخیر روزنامه نیویورک تایمز درباره وضعیت سلامت رهبر انقلاب واکنش مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران که از خبرهای پربازدید امروز بود. محمد مرندی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر این ادعا را را نمونه‌ای از عملکرد مغرضانه و وحشتناک رسانه‌های غربی درخصوص مسائل مرتبط با ایران توصیف کرد و نوشت: ادعای نیویورک تایمز یک روز پیش از ایراد سخنرانی توسط آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شده است.
لازم به توضیح است که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی به نقل از چهار منبع آگاه ادعا کرده بود که رهبر معظم انقلاب به تازگی یک جراحی داشته‌اند و وضعیت سلامتی ایشان چندان مساعد نیست. این در حالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در هفته‌های گذشته دیدارهای مکرری انجام داده و روز گذشته نیز به مناسبت روز اربعین حسینی در حسینیه امام خمینی در مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی حضور یافتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.
همچنین سید ابراهیم رئیسی در بازگشت از سفر ازبکستان و پیش از سفرش به نیویورک با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.
رییس‌جمهور در این دیدار گزارشی از ملاقاتها و توافقها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد و رهبری هم با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته، برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.
سید ابراهیم رئیسی قرار است به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» صبح فردا(بیست و هشتم شهریور ماه) عازم نیویورک خواهد شد.
وی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.
شبکه آمریکایی CBS هم اعلام کرده است با آیت الله رییسی مصاحبه خواهد داشت و این مصاحبه ساعت۴ صبح روز دوشنبه به وقت تهران پخش می شود.
رئیس جمهور در جریان سفر به ازبکستان برای شرکت در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضوی سازمان همکاری شانگهای، گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی داشت که متن کامل این گفتگو امروز منتشر شده است.
وی در بخشی از این مصاحبه با بیان اینکه ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم، تصریح کرده است که ملت ایران باید ببیند که آیا آنها در گفتار و عمل خود صادق هستند یا باز در میانه مذاکرات به دنبال افزایش و گسترش تحریم‌ها علیه ملت ایران می‌روند! آمریکایی‌ها باید حسن نیت خود را به ایران اثبات کنند.
توضیحات نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت شهر سقز بعد از تشییع مهسا امینی هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
بهزاد رحیمی در واکنش به انتشار اخباری درباره اعتصاب عمومی در سقز گفت: خبری نیست؛ اوضاع آرام و شهر عادی است؛ خانواده مهسا امینی از این قضایا حمایت نمی‌کنند؛ انتظار آنها اعمال قانون است؛ پیام دادند که با کسانی که این وضعیت را به وجود می‌آورند همراه نیستند؛ چون نیات آنها همراهی و همدردی با این خانواده نیست.
وی همچنین با اشاره به این‌که اینترنت در سقز قطع است، اظهار کرد: اینترنت تلفن همراه قطع است، اما اینترنت خانگی وصل است اما قرار است تا ساعاتی دیگر اینترنت موبایل هم وصل شود.
به دنبال انتشار خبر بستری شدن مهسا امینی در بیمارستان و فوت او، تعدادی از نمایندگان هم با انتشار توییت هایی در صفحه های شخصی خود به این حادثه واکنش نشان دادند و بر لزوم عذرخواهی مسوولان تا وعده پیگیری در مجلس تاکید کردند.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در توییتی نوشت که مراسم اربعین امسال بار دیگر نشان داد که دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند. از همه مردم عراق و دولت و نیروهای مسلح این کشور در حسن میزبانی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین صمیمانه تشکر می‌کنیم.
سفارت ایران در عراق نیز در پایان برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در بیانیه‌ای از دولت و ملت عراق و تمامی زائران ایرانی تشکر و قدردانی کرد.
همچنین سید مجید میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین توضیحاتی درباره آخرین وضعیت مرزها ارائه کرد و از تشکیل کمیته ای در مرز برای رسیدگی به وضعیت زائرانی که از نظر مالی دچار مشکل شده اند خبر داد و گفت: درباره افزایش قیمت کرایه حمل و نقل در عراق نیز توسط سرکنسول ایران در کربلا گفت وگوهایی با طرف عراقی انجام شده است.
گفت و گوی اختصاصی با ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در جریان بازدیدش از خبرگزاری ایسنا هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.
این دیپلمات کشورمان در بخشی از این گفت و گو با بیان اینکه با برجام یا بدون برجام آماده مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا هستیم، گفت: در ارتباط با این موضوع، مذاکرات به طرق مختلف صورت گرفته و طرفین توافق‌های لازم را انجام داده اند و اکنون تصمیم دولت آمریکا است که این توافق را انجام دهد یا نه.
کنعانی با تاکید بر اینکه ادعاها در خصوص نقش بازدارنده روسیه در دستیابی به توافق، بحثی انحرافی است، افزود که در روند مذاکرات وین طرف اصلی که باید مسئولیت بپذیرد و به نتیجه بخش بودن مذاکرات کمک کند، طرف آمریکایی است و اینکه آمریکا هر از چند گاهی ادعاهایی را در مورد جمهوری اسلامی ایران و یا نقش روسیه در مذاکرات مطرح می کند، فرافکنی است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا