سیاسی

وزیر کشور: هیچ مشکلی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم


وزیر کشور با تاکید بر ایجاد آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اول مهر گفت: هیچ مشکلی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، چهل و هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا  امروز سه‌شنبه (یکم شهریور) با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در محل جلسات وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی در تشریح این جلسه گفت: موضوع اولی که در جلسه قرارگاه کرونا صحبت کردیم،؛ گزارشی از آسیب شناسی چند استان و میزان بهداشت استان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گروه های مختلفی به چند استان سفر کردند تا از نزدیک وضعیت موجود را ارزیابی کنند که به حمدالله نتایج خوبی داشت.

وزیر کشور با اشاره به گزارش های ارائه شده در جلسه گفت: موضوع دوم طرح شهید سلیمانی بود که یک طرح بحمدالله موفقی بوده و اکنون ۱۹ گام برای اجرا سازی در سطح شهرستان و شهرها پیش‌بینی کردیم که بنا شد این طرح با توجه به شرایط موجود و متناسب با نیازهای روز، به‌روز رسانی شود و کمبودها نیز برطرف شود.

وحیدی در مورد بازگشایی مدارس نیز گفت: موضوع سوم مورد توجه و تاکید بر ایجاد آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اول مهر بود. در این رابطه قرار شد سازمان برنامه و بودجه منابعی را برای وزارت آموزش‌وپرورش پیش‌بینی کنند که این پیش‌بینی صورت‌گرفته و بخشی از منابع لازم تخصیص داده شده است و بخشی نیز در حال تخصیص است و لذا مشکلی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم.

وزیر کشور همچنین در مورد کمبودها در موضوع کرونا گفت: در برخی مناطق کمبودهایی گزارش شده است. در بحث آنتی‌‌بیوتیک‌ها و چند قلم دارو کمبود داشتیم که مورد تذکر قرار گرفت و قرار شد وزارت بهداشت این کمبودها را برطرف کند.

وحیدی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌ در میان مردم و اصناف گفت: در بحث اصناف نیز کمبودهایی داریم. مثلا در نصب کد سلامت (QR code) کوتاهی‌هایی صورت گرفته که باید برطرف شود. حدودا سه میلیون صنف در کشور داریم که باید، سلامت و بهداشت این اصناف مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در حوزه واکسن در کشور نداریم به مردم توصیه کرد: مردم حتما دوز یادآور واکسن کرونا را تزریف کنند و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این پیک کرونا را هم به پایان برسانیم.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا