سیاسی

وضعیت شاخص‌ها در استان هرمزگان نگران‌کننده است

نماینده مردم شرق هرمزگان:

بندرعباس – نماینده مردم شرق هرمزگان با ابراز نگرانی از شاخص‌های فقر، فلاکت و بیکاری، خواستار برنامه‌ریزی برای حل مشکلات استان و تحقق شعار ایجاد یک میلیون شغل در سال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رئیسی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان اظهار داشت: وقتی به شاخص‌های استان هرمزگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که وضعیت استان نگران کننده است، استان هرمزگان با داشتن صنایع، بنادر، مناطق آزاد، کشاورزی، آبزی‌پروری، صید و صیادی، ترانزیت و حمل و نقل فرصت‌های بی‌نظیر گردشگری اما وقتی نگاه می‌کنیم به وضعیت شاخص‌ها می‌بینیم در شاخص فقر، فلاکت و نرخ بیکاری هرمزگان رکوردار است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۴.۹ به شاخص‌ بیکاری‌مان اضافه شد و از ۱۳.۵ به ۱۸.۳ درصد رسید و این میانگین آمار استان است چرا که در بعضی از مناطق وضعیت به مراتب وخیم‌تر است و این‌ها آمارهای رسمی است و وقتی به واقعیت‌های میدانی ریز می‌شویم می‌بینیم که وضعیت بدتر از این آمار و ارقام است.

نماینده مردم شرق هرمزگان بیان‌کرد: تناسبی بین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و شاخص‌های استان وجود ندارد و مردم از ظرفیت‌ها بهره‌ای ندارند و گاهی می‌بینیم برخی مدیران ملی منت بر سر ما می‌گذارند که مثلا فلان بندر را در استان شما احداث کردیم؛ احداث نمی‌کردید، می‌رفتید در استان مرکزی به عنوان مثال احداث می‌کردید که اصلا امکان آن وجود ندارد، این‌ها مزیت‌های این استان است و دلیلی ندارد منت سر هرمزگان بگذارید.

رئیسی تصریح‌کرد: برخی پروژه‌هایی که کارکرد ملی و فرا ملی دارند باید بهره‌شان برای مردم مدنظر قرار گرفته شود، فولاد را مثلا در هرمزگان ایجاد کردید مزیت تامین آب، ترانزیت، حمل و نقل و خیلی مسائل دیگر است که شما را ترغیب به اجرای آن در هرمزگان کرده است چنانچه در یک مقطعی بافشارهای سیاسی برخی از صنایع را بردند به مرکز کشور و دچار مشکل شدند؛ اما باید دید این استقرار صنایع بزرگ چقدر برای مردم استان آورده داشته است و چقدر در کاهش نرخ بیکاری استان، فقر و فلاکت تأثیرگذار بوده است و این‌ها موضوعاتی است که باید پرداخته شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: من نمی‌گویم تمام فرصت‌های شغلی در اختیار شما است اما به هر حال دبیرخانه شورای اشتغال استان در این‌جا است اما وقتی در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه می‌رویم بسیاری از مردمی که مستعد هستند برای ایجاد شغل اطلاعات کافی از فرصت‌های موجود برای ایجاد اشتغال را ندارند.

وی ادامه‌ داد: مردم و سرمایه‌گذاران باید با فرصت‌های شغلی موجود آشنا شوند و نیاز است سرمایه‌گذاران و افراد اهل اشتغالزایی را جمع کنید و آموزش دهید و توانمند کنید تا بتوانند وارد عرصه کار و تلاش شوند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرکز ثقل فقر، بیکاری، زنان سرپرست خانوار، مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در شرق هرمزگان است و خیلی از این شاخص‌ها وضعیتش در شهرستان‌های رودان و میناب از همه جای استان بدتر است لذا باید برای این‌ها پرداخته شود و برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای آن‌ها انجام شد.

رئیسی خاطرنشان‌ کرد: نباید تنها به شعار ایجاد یک میلیون شغل در سال اکتفا کنیم و باید اعتماد مردم به مسئولان را حفظ کنیم و شعارهایی که در حوزه اشتغال داده شده است عملیاتی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا