سیاسی

وضعیت مرز شلمچه به خوبی مدیریت شده است / امیدواریم قیمت حمل و نقل در عراق  مناسب شود

ایسنا/خوزستان وزیر کشور گفت: وضعیت مرز شلمچه به خوبی مدیریت شده است.

احمد وحیدی در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مرز شلمچه هستیم و وضعیت مرز با مدیریت خوبی که توسط استاندار خوزستان و سایر مسئولان داشته اند شرایط مدیریت شده است. 
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: کمی عزیزان در آن طرف مرز در حمل و نقل مشکل داشتند که درصدد حل و فصل آن هستیم. البته باید از مدیریت دولت عراق و مواکب عراقی و همچنین مسئولان عراقی در مرز قدردانی کنم.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: هوا بسیار گرم و جمعیت زیاد است و طبیعتاً ممکن است رفت و آمد را با اختلال مواجه کند. همه در حال تلاش هستند و وضعیت رو به راه است و مدیریت خوب اعمال می شود. 
وی بیان کرد: خواهش می کنم عزیزانی که هنوز از مبدأ حرکت نکرده اند راه نیفتند زیرا ازدحام جمعیت زیاد است و برخی از نیازمندی ها مثل حمل و نقل گاهی با مشکل مواجه است. به هر حال ابتدا استان های مرزی و بعد هم استان های دیگر به تدریج تخلیه می شوند و برای عبور آنها در مرز هماهنگ می شود. اما اگر عزیزان همه به یکباره بیایند خودشان به خاطر گرمای زیاد اذیت می شوند. 
وحیدی عنوان کرد: به هر حال درصدد مدیریت کار هستیم و خواهش می کنم از افرادی که در عراق هستند مدت سفر را طولانی نکنند و برگردند. زیرا در عراق هم ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد. پس زوار پس از پنج، شش روز برگردند تا فرصت برای سایر زوار فراهم شود. 
وی درباره کاهش حمل و نقل در کشور عراق، گفت: با دوستان و مسئولان عراقی صحبت کردیم و قبول کردند که کمی در بحث حمل و نقل خدمات بدهند که امیدوارم با راه افتادن این خدمات قیمت ها به شکل مناسب برآید. 
وزیر کشور در خصوص پیام این حرکت پرشور در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: مکتب اهل بیت زده است و امروز حرف اول را در عالم می زند و راه نجاتی جز مکتب اهل بیت نیست. امروز همه دل ها شیفته این مکتب است و همه از نقاط عالم به این نقطه می آیند و امروز عراق، اربعین و اهل بیت مرکز توجه جهانیان است و این عشق و محبت حلقه وصل میان همه مسلمانان و غیرمسلمانان است و حتی این پیام صلح و امنیت میان امت اسلامی است و پیام صلح و امنیت امت اسلامی به سایر امت ها محسوب می شود و آموزه صلح، امنیت و صلاح جهانی خواهد بود. 
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا