سیاسی

پزشکیان: کشاورزان ما گروه زحمت کشی هستند

در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری؛

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشاورزان ما گروه زحمت کشی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه، در مرحله دوم برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه خبر به منظور پاسخ به تعدادی از سوالات مردمی اظهار داشت: امروز نیرم تعدادی از کارگران زحمت کش ما در معدن زیر آوار ماندند و تعدادی جان خود را از دست دادند. به خانواده شان تسلیت عرض می‌کنم. در دوران نوجوانی سابقه کارگری داشتم و درد و رنج و گرفتاری آنها قابل لمس است امیدوارم در آینده حقوق آنها پایمال نشود.

وی در رابطه با جلوگیری از حادثه‌های معادن عنوان کرد: تجربه‌های بین المللی زیادی وجود دارد. اگر چارچوب‌ها و استانداردها رعایت شود این مشکلات پیش نمی‌آید. حاکمیت باید نظارت کند امنیت و سلامت افرادی که در معادن کار می‌کنند تامین شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چرا همه ساله محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی و هندوانه خوراک دام‌ها شود؟» بیان کرد: کشاورزان ما گروه زحمت کشی هستند. وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های مربوطه اگر اطلاعات زمین و بازار داخلی و خارجی را داشته باشند می‌توانند به کشاورزان آموزش دهند چه چیزی بکارند و بدون واسطه آنها را به بازار ارسال کنند. خودم در آذربایجان غربی زمین کشاورزی‌ای داریم که بچه‌ها کار کشاورزی می‌کنند. مشکل این است که ما باید برای همه کارها اعم از محصول و دانشجو بدانیم چه بازاری داریم تا بدون واسطه به بازار خاص خود بروند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر کارگری کشاورزان را حذف کنیم حتی ضرر هم می‌کنند. ما باید کاری کنیم حاصل دسترنج خود را ببینند. طبیعتاً اگر چارچوب را درست کنیم دچار گرفتاری نخواهند شد. طبیعتاً با کارشناسان دانشگاهی باید به گفت‌وگو نشست تا مود و بذر با قیمت مناسب در اختیارشان قرار گیرد.

وی در پاسخ به عدم برخورداری از آموزش یکسان تحصیلی در کشور اضافه کرد: این حرف درست است. حاکمیت نباید کاری کند تا افراد از تحصیل و ابزار تحصیل برابر باز بمانند. در جلسات با وزاری آموزش و پرورش و مدیران کل و معاونین آنها جلسات زیادی داشتیم. دغدغه‌ها و نیازها طرح شده تا زمانی به قدرت رسیدیم بتوانیم خواست و تجربه‌ها را در میدان عمل پیاده کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با رتبه بندی و نارضایتی‌های آن گفت: مردم ناراضی هستند زیرا درست اجرا نشده است. ما هم پول خرج کردیم هم ناراضی کزدیم. آنچه نوشته شده انجام نشده است می‌توانستند با صاحبان فرایند بنشینند و تصمیم گیری کنند. حاکمیت هر اقدامی انجام می‌دهد با مشارکت صاحبان فرآیند صورت گیرد.وقتب کسانی که باید برای آنها خدمت کنیم را وارد بازی نمی‌کنیم نتیجه مطلوب نخواهد بود. از آغاز کار با توجه به شعار سال باید در تمام سطوح اداری به آن توجه شود. این یک دستورالعمل است تا با افراد مشورت و همفکری شود و پول را میان آنها تقسیم کرد.

پزشکیان در رابطه با ساز و کارش برای تشخیص نظرات کارشناسان، تصریح کرد: ماین که گفتم کارشناس نیستم، اما من در رشته خود کارشناس هستم. این مجموعه دستورالعمل روشن دارد اما در مسایل دیگر اقتصادی چون چنین کارشناسانی را کنار هم قرار ندادیم و روش‌های علمی را مشخص نکردیم، کار به نتیجه نرسیده. اولاً باید رفرانس نظرات کارشناسی مشخص شود و باید نتیجه موفق آن در کشور دیگر ارایه شود. نظریات کارشناسان برجسته باید مطرح شود. با مجموعه این کارها نظریات کارشناسی پذیرفته می‌شود. من می‌فهمم کدام نظریه کارشناسی پذیرفته است.

وی افزود: اقتصاد ۱۲۵ زیر مجموعه دارد. موضوع انتخابی و کارشناسی که دعوت می‌شود باید در آن موضوع کار کرده و نظر کارشناسان دیگر در این حیطه را دنبال کرده باشد و نتیجه آن را بداند.

تکمیل می‌شود…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا