سیاسی

پنجره واحدی در خوزستان وجود ندارد / سرمایه‌گذار درگیر صدور مجوزات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

شوش- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس، یکی از دلایل مهم در جذب نشدن سرمایه‌گذار به خوزستان را نداشتن پنجره واحد دانست و گفت: سرمایه‌گذار پس از ورود به استان برای صدور مجوز معطل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کعب عمیر عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار: چرا با وجود ظرفیت‌های فراوان در خوزستان اما آمار بیکاری در این استان باید خیلی بیشتر از سایر استان‌ها باشد؟

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی یک پنجره واحدی به نام قوانین «تسهیل کسب و کار» تعریف شده اما این امر در استان خوزستان اجرا نمی‌شود و کسی به این امر مهم اهمیت نمی‌دهد.

وی، یکی از دلایل مهم در جذب نشدن سرمایه‌گذار به خوزستان را نداشتن پنجره واحد دانست و افزود: سرمایه‌گذار پس از ورود به خوزستان بین ادارات مختلف برای صدور مجوز معطل می‌شود؛ لذا این مشکل و معضل باید برطرف بشود و کارهای اداری سریع‌تر انجام و مجوزات لازم زودتر صادر شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس ادامه داد: برای پروژه کلان ملی «پایانه صادراتی کشاورزی» شهرستان شوش یک سرمایه گذار جذب شده ولی یک سال و سه ماه گذشته اما هنوز مجوزهای مربوطه آن صادر نشده است.

وی بیان کرد: «پتروشیمی کرخه صنایع پایین دستی» و «پایانه صادراتی کشاورزی» دو پروژه کلان اقتصادی اشتغال‌زا هستند که تا حدودی مشکل اشتغال را در شهرستان‌های شوش و کرخه رفع می‌کنند اما در بروکراسی شدید اداری قرار گرفتند.

کعب عمیر یادآور شد: سرمایه گذار وقتی اینگونه رفتارها و شرایط را مشاهده می‌کند دیگر رغبتی برای ماندن در خوزستان ندارد و به استان‌هایی مثل اصفهان یا یزد می‌رود که در آنجا کمتر از یک ماه مجوزهای لازم را برای سرمایه گذاری دریافت می‌کند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس اظهار کرد: بیشتر مراجعان خوزستانی به مجلس شورای اسلامی از مشکل بیکاری رنج می‌برند و خواستار رفع مشکل هستند.

وی به همکاری نکردن بانک‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: در جلسات گذشته به وزیر اقتصاد و استاندار خوزستان یادآور شده که بانک‌های استان در حوزه سرمایه گذاری همکاری نمی‌کنند که از آنها انتظار می‌رود با هم افزایی این مشکل را برطرف کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا