سیاسی

کاندیداهای ریاست جمهوری موضع‌شان درباره جنایات آمریکا را بیان کنند

کاندیداهای ریاست جمهوری موضع‌شان درباره جنایات آمریکا را بیان کنند


معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تاکید کرد که جریان‌ها و کاندیداهای ریاست جمهوری موضع خود را درباره جنایات آمریکا و حقوق بشر آمریکایی در موضوعات مختلف بیان کنند.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر روز سه‌شنبه در نشست ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: بخشی از هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی مصادف با انتخابات ریاست جمهوری و تحولات مرتبط به آن است. در مورد هفته بازخوانی معتقدم که باید از سوی کاندیداها و جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها منعکس شود و این هفته نباید تحت الشعاع مباحث انتخابات قرار گیرد. این هفته اثر منفی بر انتخابات ندارد و اتفاقا مهم است که در این فرصت جریان‌ها و کاندیداها موضع خود را درباره جنایات آمریکا در موضوعات مختلف بیان کنند.

وی بر فعالیت ستاد مرتبط با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای تبیین این هفته تاکید کرد و گفت: مهم است به این موضوع مبسوط پرداخته و مدیریت شود و قرارگاه‌هایی که فعال هستند در این هفته تولید محتوای جدی داشته باشند.

غریب آبادی درباره جنایات رژیم صهیونیستی و همراهی این جنایات از سوی آمریکا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند ما آمریکا را در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سهیم می دانیم، هر چند قطعنامه آتش بس روز گذشته در شورای امنیت تصویب شد و شاید آتش بس هم اعلام شود و کمک‌رسانی‌ها آغاز شود، اما ما جنایاتی که رخ داده است را فراموش نمی‌کنیم و باید با جدیت این جنایات در ابعاد و سطوح مختلف پیگیری شود.

وی درباره خانواده‌های آسیب دیده از جنایات آمریکا اظهار کرد: باید کارگروهی در این رابطه تشکیل دهیم، ما دهها پرونده در مجامع قضایی خود داریم که اشخاص حقیقی از آمریکا به خاطر ترور و تحریم یا زندانی شدن در زندان‌های آمریکا شکایت کرده اند.  خوب است نشستی با این افراد داشته باشیم چرا که می تواند در افشای جنایات آمریکا به افکار عمومی کمک کنند. ما ۲۵ هزار قربانی ترور داریم و در همه اینها رژیم آمریکا مستقیم و غیرمستقیم دخالت داشته است.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا