سیاسی

کسب مهارت دانشجویان در مراکز آموزش عالی بسیار ضعیف است

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مراکز آموزش عالی کسب مهارت دانشجویان بسیار ضعیف است.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک هفته مهارت، اظهار کرد: در دنیای امروز اشتغال کشورها فقط باید مهارت و کارآفرینی ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه برای حل مساله اشتغال در کشور باید حوزه‌ مهارت‌های فردی و اجتماعی و آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای حمایت شوند، افزود: با انجام این کار عمدتا مشکلات اشتغال در روستا  برطرف و حتی اشتغال خانگی متحول خواهد شد.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دنیای غرب تربیت اصلی فرزندان در کانون خانواده رخ می‌دهد اما در کشور ما با توجه به اینکه پدر و مادر شاغل هستند تربیت فرزندان توسط افراد دیگر (| مادر بزرگ، پرستار و …) انجام می‌شود و چنانچه بتوانیم کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی را در منازل ایجاد کنیم علاوه بر رونق اشتغال خانگی از تربیت فرزندانمان غافل نخواهیم شد.
ابراهیمی ادامه داد: در این خصوص صحبت‌های زیادی را با وزیر کار انجام دادیم که باید اشتغال را به این سمت سوق داده و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی را در منازل ایجاد کنیم.
وی گفت: در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور هزینه‌های هنگفتی صرف دانشجویان می‌شود اما در کسب مهارت‌ها بسیار ضعیف عمل شده است و چنانچه بخواهیم تولید ثروت داشته و مساله اشتغال را مرتفع کنیم باید سیاستگذاران و برنامه‌ریزان تمهیدات ویژه‌ای را بیندیشند.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا با ایجاد اشتغال پایدار بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی نیز به حداقل خواهد رسید.
ابراهیمی یادآور شد:  باید با بهره‌مندی از ظرفیت تمامی سازمان‌های دولتی و غیردولتی بویژه بخش خصوصی  نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه داد تا به رونق اقتصادی و پایدار برسیم.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا