سیاسی

کمبود پزشک در مناطق کم توسعه/ مجلس پیگیر افزایش ظرفیت پزشکی است

خدابخشی در گفتگو با مهر:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما از مجاری قانونی و ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنیم تا مصوبه افزایش ظرفیت پزشک متخصص توسط وزارت بهداشت محقق شود.

محمد خدابخشی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره توزیع پزشکان در کشور، اظهار داشت: در مناطق کمتر توسعه یافته تعداد پزشکان کم است.

وی بیان کرد: برای اینکه تمام مناطق کشور را پوشش دهیم، باید زیرساخت‌های افزایش ظرفیت را توسعه دهیم و حتماً باید ظرفیت‌ها را بالا ببریم. این نکته‌ای است که ما بارها و بارها مطرح کردیم و رئیس‌جمهور هم نگاه مثبتی دارد.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن حفظ کیفیت آموزشی، ظرفیت‌های پزشکی باید افزایش پیدا کند تا در تمام نقاط کشور بتوانیم پزشک عمومی و متخصص داشته باشیم. نیازی که کشور به پزشک، دندانپزشک و داروساز دارد، باید مرتفع شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره نقش و ابزارهای نظارتی مجلس برای اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پزشک متخصص توسط وزارت بهداشت، گفت: ما از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم تا این اتفاق رخ دهد و افزایش ظرفیت‌ها محقق شود.

خدابخشی تاکید کرد: ابزارهایی در این زمینه در اختیار داریم و از طریق تذکر، سوال و استیضاح این موضوعات را می‌توانیم پیگیری کنیم. ما ابزارهای نظارتی داریم و می‌توانیم استفاده کنیم و پیگیر هستیم تا مشکل کمبود پزشک کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته حل شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا