سیاسی

یک کارشناس لبنانی: امروز جریان مقاومت در لبنان به یک کنشگر منطقه‌ای تبدیل شده است

یک کارشناس لبنانی مسائل بین الملل اظهار کرد: امروز جریان مقاومت در لبنان از یک کنشگر ملی به یک کنشگر منطقه ای تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «حکم امهز» صبح روز یکشنبه در نشست بین المللی «مقاومت اسلامی؛ رمز پیروزی حق بر باطل» که به مناسبت فرا رسیدن روز مقاومت و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی از سوی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده بود در سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی مقاومت اسلامی در منطقه اظهار کرد: به گواه بسیاری از سران مقاومت نقش جنبش مقاومت لبنان در این عرصه یک نقش بی بدیل و اساسی است.
وی با بیان اینکه جریان مقاومت اسلامی در لبنان توانست از کوچکترین امکانات به موشک های خیلی پیشرفته دست پیدا کند، اظهار کرد: اکنون صحبت از پایان بخشیدن به هیمنه آمریکا در کل منطقه است و در این زمینه جریان مقاومت اسلامی نقش مهمی دارد و با تکیه بر امت اسلامی می تواند در این مسیر به پیروزی برسد.
براساس این گزارش در ادامه این مراسم سعود الساعدی تحلیل گر سیاسی و عضو کتائب حزب الله عراق اظهار کرد: امروز مقاومت یک دژ محکم و بسیار مطمئن برای همه انسان ها در امت اسلامی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مقاومت دارای یک کارویژه اخلاقی است که از یک موضع انسانی سرچشمه می گیرد، افزود: این کارویژه این است که انسان ها در برابر دو جبهه حق و باطل راه درست را انتخاب کنند.
یک کارشناس لبنانی مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه مقاومت امروز بر مسیر و هدف خود تمرکز و بر تحقق هدف غائی خود تأکید دارد، افزود: مقاومت حول اهداف مقدس تشکیل شده است و مبتنی بر منافع حزبی، گروهی و فردی نیست.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم بیانیه این نشست نیز قرائت شد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا