سیاسی

۱۹ دی ۱۴۰۰، روزی خاص، دیداری خاص، بیعتی همیشگی

ایسنا/قم مردم قم برای دیدار مجازی با رهبر معظم انقلاب با حال و هوای وصف نشدنی از ساعات ابتدایی صبح مشتاقانه به حرم حضرت معصومه (س) مشرف شدند.

۱۹ دی‌ماه همواره برای مردم قم روزی پر غرور و مایه افتخار است؛ زیرا در این روز نشان دادند که مقابل هیچ ظلمی سر خم نمی‌کنند و برای اعتقادات و باورهایشان تا فدا کردن جانشان نیز پای‌کار ایستاده‌اند.
ایستادگی که فقط برای قشر و عده خاصی هم نیست و همه اقشار اعم طلاب، روحانیون، بازاریان و … در این امر پشت‌ به پشت هم ایستاده‌اند.
مردم قم به جهت دیگر نیز این روز را مهم و گران‌قدر می‌دانند؛ زیرا می‌توانند با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشند و به ‌صورت مستقیم شنوای صحبت‌های ایشان باشند؛ اما امسال برای اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و در عین حال تعداد دیدارکنندگان هم کاهش نیابد این دیدار به شکل دیگر رقم خورد و مردم قم به صورت ویدیو کنفرانس در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) با رهبر معظم انقلاب دیدار و تجدید بیعت کردند.
اگرچه اعلام شده بود که این ارتباط به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش می‌شود اما مردم قم دیدار مجازی در شبستان امام خمینی (ره) را ترجیح دادند و از ساعات ابتدایی صبح مشتاقانه به حرم حضرت معصومه (س) مشرف شدند.
از ابتدای ورود به میدان آستانه و صحن‌های حرم حضرت معصومه (س) حال و هوای وصف نشدنی در جریان بود.
بسیاری از مردم برای جلوگیری از ازدحام و رعایت اصول بهداشتی در فواصل نزدیک به شبستان ساکن شده بودند با سربندهایی که بر روی آن عباراتی مانند «لبیک یا خامنه‌ای» نقش بسته بود و با در دست داشتن شعار نوشته‌ها و عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب مشتاقانه آماده آغاز این سخنرانی بودند.
بعد از پخش برنامه‌هایی متناسب با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار سلیمانی بالاخره این انتظار به پایان رسید و این دیدار آغاز شد.
رهبر معظم انقلاب در این دیدار عنوان کرد: بعضی از حوادث تاریخی که دارای مضمون‌های عمیق هستند پیام‌های بلندی را به مردم نسل‌های بعد می‌رسانند، باید زنده بمانند و درباره این‌ها باید بحث و صحبت شود و نباید بگذاریم غبار فراموشی روی این حوادث بزرگ بنشیند که حادثه ۱۹ دی از این قبیل است.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی مظهر اعتقاد دینی مردم و ناشی از نگاه انقلابی برخاسته از دین به مسائل جاری جهان و کشور است. از این جهت رأس استکبار که آمریکاست با جمهوری اسلامی مخالف است. اینکه بعضی‌ها می‌گویند چرا شما با آمریکا مخالف هستید و میگویید مرگ بر آمریکا این‌ها به نظر ما ظاهربینانه و سطحی‌نگری است. عمق قضیه این است که طبیعت استکبار با پدیده‌ای مثل جمهوری اسلامی که همه چیز آن از دین است مربوط به تفسیر علمای دین است که یک حرکت دینی است، مخالف‌اند.
آیت‌الله خامنه‌ای بیان کرد: یکی از کارهایی که امروز به شدت در برنامه ریزی‌های دشمنان انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی مطرح است، عبارت است از حساسیت‌زدایی نسبت به اصول و بینات و مبانی انقلاب.
وی تصریح کرد: مردم نسبت به مسائل اساسی انقلاب حساس‌اند و کسی تعرضی به این مبانی کند، مردم موضع می‌گیرند. می‌خواهند این حساسیت را به تدریج کم کنند این هم باز از راه همین تبلیغات وسیعی است در فضای مجازی در رسانه‌های جمعی بیگانه به انحاء مختلف انجام می‌گیرد. گاهی آدم‌هایی که خیلی ارزشی هم ندارند-نه حرفشان و نه فکرشان – آن‌ها را برجسته می‌کنند و افراد کم‌مایه و پر مدعا هستند که همین مبانی انقلاب و اصول انقلاب را زیر سؤال می‌برند.
وی گفت: شهادت همین شهید عزیزمان، شهید سلیمانی واقعاً یک حادثه تاریخی عجیب شد. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد، دوستان هم‌فکر نمی‌کردند که این‌جور این حادثه عظمت پیدا کند و خدای متعال برکت به این حادثه بدهد که بتواند هویت دینی و انقلابی مردم را جلو  چشم همه قرا بدهد و همه ببینند؛ که به معنای واقعی کلمه زیر تابوت شهید سلیمانی ملت ایران هویت و وحدت خودش را نشان داد. خب در تهران تشییع، در کرمان تشییع و شهرهای مختلف تشییع. در عراق آن تشییع عظیم اگر چنانچه بنابراین بود که این پیکر شهید مقدس را به سوریه و لبنان ببرند آنجا همین حادثه به وجود می‌آمد. اگر پاکستان هم می‌بردند همین‌جور آنجا هم این حادثه به وجود می‌آمد.

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا