سیاسی

اگر عزم راسخ برای مهار تندروها وجود داشته باشد، ائتلاف قالیباف و لاریجانی محتمل است

اگر عزم راسخ برای مهار تندروها وجود داشته باشد، ائتلاف قالیباف و لاریجانی محتمل است


رئیس جبهه اصلاحات گفت: اینکه جریان‌های دیگر به ائتلاف برسند بستگی به این دارد که تا چه حد عزم راسخی برای مهار کردن تندروها در ساختار حاکمیت وجود داشته باشد. اگر چنین عزمی وجود داشته باشد، با توجه به صدمه‌هایی که این جریان به اعتبار حاکمیت می‌زند، قاعدتا به نظر می‌آید که ائتلاف قالیباف و لاریجانی هم محتمل باشد.

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که در صورت تایید صلاحیت قالیباف و لاریجانی و همچنین احتمال ائتلاف این دو با یکدیگر و رد شدن کاندیداهای جبهه اصلاحات، آیا جبهه اصلاحات از آقای لاریجانی حمایت خواهد کرد، گفت: خیر، ما هیچ تکلیفی در مورد هیچ‌کدام از کاندیداها برای خود تعریف نکردیم. تأکید کردیم که راهبرد مصوب‌ ما این است که اصلاح‌طلبان بتوانند کاندیدای خودشان را داشته باشند.

وی افزود: اینکه جریان‌های دیگر به ائتلاف برسند بستگی به این دارد که تا چه حد عزم راسخی برای مهار کردن تندروها در ساختار حاکمیت وجود داشته باشد. اگر چنین عزمی وجود داشته باشد، با توجه به صدمه‌هایی که این جریان به اعتبار حاکمیت می‌زند، قاعدتا به نظر می‌آید که ائتلاف قالیباف و لاریجانی هم محتمل باشد. ولی جبهه اصلاحات فقط برای خود و در مورد کاندیداهای خودی تعیین تکلیف کرده و شرط حضور در انتخابات هم همین روند است.

احزاب عضو جبهه اصلاحات نمی‌توانند از فردی غیر از نامزد جبهه حمایت کنند

ممصوری در پاسخ به این سوال که اگر سه کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت نشوند و برخی احزاب عضو جبهه اصلاحات بخواهند به صورت جداگانه از کاندیدای دیگری حمایت کنند رویکرد جبهه اصلاحات نسبت به آن احزاب چه خواهد بود، گفت:‌ در راهبرد جبهه اصلاحات چنین مجوزی داده نشده است. در دوره‌های گذشته هم یکی از اصول راهبردی ما این بوده و خواهد بود که تحت عنوان حزب اصلاح‌طلب یا ائتلاف اصلاح‌طلبان، کسانی که عضو جبهه اصلاحات هستند نمی‌توانند از کاندیدای دیگری حمایت کنند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا