سیاسی

در «پویش با انرژی» به مشترکین کم‌مصرف از بسته اینترنت تا خودرو جایزه داده می‌شود

در «پویش با انرژی» به مشترکین کم‌مصرف از بسته اینترنت تا خودرو جایزه داده می‌شود


وزیر نیرو گفت: با “پویش با انرژی” با استفاه از ابزار هوش مصنوعی که روش‌های کاهش مصرف را به مصرف کننده گوشزد می‌کنند، پیش‌بینی شده است میلیون‌ها جایزه‌ به مشترکین داده شود، از بسته اینترنت تا خودرو در این پویش داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر محرابیان در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ۲۰ خرداد  ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ۲ عنصر آب و برق متضمن پیشرفت،  توسعه و آبادی کشور گفت: درابتدای دولت با ۳ ناترازی بزرگ ، تولید، مصرف، سوخت روبه‌رو بودیم. در دولت‌های هفتم و هشتم ۶۰ درصد به ظرفیت‌های نیرو‌گاه‌ها افزوده شد، در دولت‌های نهم و دهم ۶۳ درصد و در دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۲۳ درصد افزایش یافت.

وزیر نیرو گفت: با افزایش خاموشی‌ها ما شاهد خاموشی‌های غیر جدولی بودیم. فقط یک عدد بخواهم به شما بدهم در تابستان ۱۴۰۰ بیش از ۴۲ اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی مربوط با قطعی برق بود که این سابقه نداشت. 

وی ادامه داد: ما علاوه بر رفع ناترازی باید رشد مصرف را هم مدیریت کنیم، دولت باید هم ناترازی حدود ۱۵ هزار مگاواتی را مدیریت می‌کرد و هم ۵ الی ۶ هزار مگاوات مصرف کننده جدید را باید مدیریت می کردیم.

محرابیان بیان کرد: اولویت ما توسعه نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف و بهینه سازی آن بود. بیش از ۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزود شد. حدود ۲۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در جریان ساخت داریم.

وی یادآور شد: سال گذشته به مشترکین کم مصرف جایزه داده شد برای سال ۱۴۰۳ هم برنامه داریم با “پویش با انرژی” با استفاه از ابزار هوش مصنوعی که روش‌های کاهش مصرف را به مصرف کننده گوشزد می‌کنند، پیش بینی شده است میلیون‌ها جایزه‌ به مشترکین داده شود، از بسته اینترنت تا خودرو در این پویش  داده خواهد شد که این موجب می‌شود مصرف خانگی کاهش پیدا کند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا