سیاسی

یکی از مقصران فاجعه‌ دیروز ایالات متحده است

یکی از مقصران فاجعه‌ دیروز ایالات متحده است


وزیر پیشین خارجه کشورمان گفت: فاجعه‌ دیروز یکی از مقصرانش ایالات متحده است، زیرا علیرغم دستورات دیوان بین المللی دادگستری فروش قطعات قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرد. اجازه نمی‌دهد ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشد و این‌ها حتماً در سیاهه جنایات آمریکا علیه مردم ایران ثبت خواهد شد مردم ایران یادشان نمی‌رود چگونه رفتار کردند..

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف درباره شهادت رئیس جمهور و وزیر امورخارجه در سانحه هوایی گفت: بنده حدود ۳۰ سال یا شاید بیشتر این سعادت نصیبم شد که هم با مرحوم شهید رئیسی و هم شهید امیرعبداللهیان رفاقت داشته باشیم. دو نکته در بین این دو مشترک بود اینکه خادم حضرت رضا بودند و سعادت این را داشتند که در شب ولادت امام رضا خدمت آن حضرت در جهان باقی شرفیاب شوند. مشخصه دوم این دو بزرگوار که برای بنده درس آموز بود اخلاصشان بود هم شهید آیت الله رئیسی و هم دکتر امیرعبداللهیان بسیار بسیار مخلص بودند و فکر می‌کنم پاداش این اخلاصشان را با شهادت دریافت کردند و خوش به حال آنها.

وزیر پیشین امورخارجه کشورمان ادامه داد: این حادثه تلخ و دردناک را تسلیت می‌گویم، همچنین شهادت امام جمعه محبوب تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و کادر پروازی هلیکوپتر و سر تیم حفاظت شهید رئیسی را به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم خداوند انشاالله به خانواده این عزیزان صبر دهد.

وی تاکید کرد: مردم در این شرایط حساس مثل همیشه که با همبستگی و همدلی شرایط دشوار را پشت سر می‌گذارند، این شرایط را به سمت بهروزی و آینده بهتر پشت سر خواهند گذاشت. ما از شرایط سخت زیادی در ۴۵ سال گذشته عبور کردیم همانطور که روز گذشته مقام معظم رهبری فرمودند از این شرایط عبور خواهیم کرد. ما حمله صدام به ایران را پشت سر گذاشتیم در حالی که  همه دنیا فکر می‌کرد ما ظرف یک هفته سقوط خواهیم کرد. شهادت ۷۲ تن و ارتحال حضرت امام  را پشت سر گذاشتیم. فاجعه‌ دیروز هم یکی از مقصرانش ایالات متحده است، زیرا علیرغم دستورات دیوان بین المللی دادگستری فروش قطعات هواپیما و هوانوردی را به ایران تحریم کرد. اجازه نمی‌دهد ایران از امکانات خوب هوانوردی برخوردار باشد و این‌ها حتماً در سیاهه جنایات آمریکا علیه مردم ایران ثبت خواهد شد، مردم ایران یادشان نمی‌رود چگونه رفتار کردند.

ظریف گفت: علیرغم همه سختی‌ها پایمردی مردم ادامه پیدا کرده است. علیرغم همه سختی‌ها این مردم بودند که قهرمان صحنه بودند و از مسیر عبور کردند این را که امور کشور بدون خدشه ادامه پیدا می‌کند را ثابت کرده‌اند و در آینده هم همین خواهد بود.

وی درباره لزوم همدلی و همراهی مردم گفت: حتماً همین گونه خواهد بود مردم ما نشان دادند هوشمند هستند و هوشیارند و در شرایط دشوار را پشت سر می‌گذارند و انشاالله بعد از عبور از این شرایط دشوار با یکپارچگی و همدلی برای ساختن فردای بهتر در کنار هم خواهند بود.

وزیر امورخارجه پیشین کشورمان گفت: وزارت امورخارجه مفتخر بوده که شهید امیرکبیر، شهید دکتر فاطمی و شهید رجایی که مدتی کوتاه سرپرستی وزارت خارجه را بر عهده داشتند و امروز شهید امیر عبداللهیان را به ایران تقدیم کرده است. می‌دانید تعداد ایثارگران وزارت امور خارجه قابل توجه است و ۴۰ درصد از کارمندان وزارت خارجه از ایثارگران هستند و شهید امیرعبداللهیان یکی از ایثارگران ما در وزارت خارجه بود که در جبهه شیمیایی شد و امروز این توفیق را پیدا کرد که به فیض بزرگ شهادت نائل شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا