سیاسی

قالیباف: مشارکت در انتخابات موجب افزایش امنیت و بازدارندگی می‌شود

در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف؛

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت در انتخابات باعث افزایش امنیت ملی و ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (شنبه) در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف، گفت: هشتم تیر روز انتخابات است که روز انتخابات یعنی روز تصمیم و تغییر انتخابات یعنی روزی که به برکت انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا و امام شهدا، مردم بر سرنوشت خودشان حاکم هستند و برای آینده خودشان تصمیم می‌گیرند.

وی بیان کرد: هیچ مسیری دقیق‌تر و علمی تر و بی حاشیه تر از انتخابات برای بهبود وضع کشور نیست. این فرصت پیش روی ملت عزیز ایران است که آینده کشور و فرزندانمان و امنیت و اقتصاد و افتخار کشورمان را سیاست گذاری کنیم و تصمیم بگیریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سکان قوه مجریه جایی است که باید همه هماهنگی‌ها را انجام دهد و جایی است که باید همه قوانینی را که نوشته می‌شود، عینیت ببخشد و اجرایی کند، وگرنه قانون یک کاغذ بیشتر نیست.

قالیباف اظهار کرد: مشارکت اصل کار است.‌امروز ارزش مشارکت اهمیت زیادی روی امنیت ملی ما، قدرت ملی و منافع ملی ما است. مشارکت، امنیت ملی ما را بالا می‌برد و در مقابل دشمن بازدارندگی ایجاد می‌کند و طبیعتاً بعد از مشارکت، انتخاب درست خواهد بود و به ناسامانی ها سامان می‌دهد و نقاط قوت را حفظ می‌کند و توسعه می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: اهمیت اقتصاد بر هیچکس پوشیده نیست. همه حرف از اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی می‌زنند. ما در عملیات وعده صادق، قدرتی را به ظالمان نشان دادیم که همه وقتی این را نگاه کردند حسرت خوردند و همه به ایرانی بودن خودشان افتخار کردند.

قالیباف گفت: توان ایران در حوزه نظامی با رویکرد بازدارندگی فعال ما است. هرگز قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم و به دنبال صلح و امنبت هستیم، قدرت ما برای حفظ جهان اسلام است، اما آنجایی که به ما تجاوز کنند پاسخ می‌دهیم. این قدرت اگر پشتوانه توان اقتصادی نداشته نباشد، دیر یا زود برخواهد نشست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: موضوع اقتصاد مهم‌ترین ابزار و وسیله برای حفظ استقلال یک کشور است. نباید سفره‌های مردم روز به روز کوچک‌تر شود. وی اظهار کرد: تصمیم سازی یک بحث است و تصمیم گیری یک بحث دیگری است. بنده هیچگاه بدون خرد جمعی تصمیمی نگرفته‌ام. بعد از تصمیم گیری هم اجازه ندادم کسی خلاف خرد جمعی عمل کند. امروز یکی از مشکلات ما در کشور این است که ما صاحبان تجربه و علم و ذی نفعان عرصه‌های مختلف را از تصمیمات کلانمان دور می‌کنیم.

در حال تکمیل

آگهی
دکمه بازگشت به بالا