سیاسی

امضای دفتر یادبود شهدای خدمت از سوی مقامات عالی امارات عربی متحده

در سفارت ایران در ابوظبی انجام شد؛

دفتر یادبود «شهدای خدمت» از سوی مقامات عالی امارات عربی متحده در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیر عبداللهیان وزیر شهید امور خارجه و همراهان شهید ایشان، دفتر یادبودی به این مناسبت در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی گشایش یافت.

در این رویداد که بسیاری از سفراء و روسای نمایندگی‌های سیاسی مقیم امارات شرکت کردند، جناب آقای شیخ خالد بن محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و رئیس شورای اجرایی این امارت با حضور در سفارت کشورمان به نمایندگی از رئیس کشور، دفتر یادبود شهدای راه خدمت را امضاء کرد.

ولیعهد ابوظبی در گفت وگو با رضا عامری سفیر کشورمان در امارات، با ابراز تاسف و تألم از این حادثه غمبار، ضمن اعلام همدردی و همبستگی دولت و مردم امارات با رهبری، دولت و ملت ایران، برای این شهیدان علو درجات و آرامش در بهشت برین، برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای دولت و ملت ایران سعادت و پیشرفت روزافزون آرزو نمود.

همچنین آقای شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان وزیر مدارا و همزیستی امارات نیز جداگانه با حضور در سفارت ضمن امضای دفتر یادبود، در گفتگو با سفیر ایران ضمن اشاره به اینکه واقعه ناگوار شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه و همراهان شوک آور بود و موجب تألم فراوان گردید، تاکید کرد که امارات رنج و ناراحتی ایران را درد و رنج خود می‌داند.

آقای خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز جداگانه با حضور در محل سفارت، دفتر یادبود را امضاء و ضمن گفتگو با سفیر کشورمان در امارات، این سانحه دردناک را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

دفتر یادبود شهادت شهدای گرانقدر خدمت طی روزهای دوم و ۳ سوم خرداد ماه در محل سفارت ایران در ابوظبی گشایش یافت که طی آن اغلب سفرای کشورهای اسلامی، عربی، اروپایی و آفریقایی با حضور در نمایندگی و از طرف دولت‌های متبوع خود آن را امضاء کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا