سیاسی

نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم

نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم


نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: گونه ای عمل خواهم کرد که زنان در دو راهی قرار نگیرند؛ یا خانه دار باش یا رشد علمی؛ هر دوی اینها باید عملی شود، نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم اما عدالت جنیسیتی باید باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: خانواده بدون شک مهم‌ترین جایی است که باید مورد توجه دولت‌ها باشد؛ به خصوص در دولت چهاردهم. بر این باوریم که جایی که باید مورد توجه باشد، خانواده است که می‌تواند بر مشکلات فائق شود.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: سوال این است که باید یا نگاه فردگرایی داشته باشیم یا خانواده محور؛ اگر ایران قوی می خواهیم باید خانواده قوی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر خانواده عنصر و سلول اصلی جامعه ما است زن محور این حرکت در خانواده است. نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم اما عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است. زن به عنوان مادر و همسر و تربیت کننده فرزندان و مادرخرج در خانه است؛ هر بی‌تدبیری و اشکال و مشکل اقتصادی که می‌بینیم، زن هست که در خانواده جبران همه کاستی ها را از سطح ملی تا خانواده انجام می دهد. تنها کسی که غمخوار و غمگسار خانواده است مادر است.

قالیباف بیان کرد: با انقلاب اسلامی و دیدگاه امام زنان به اجتماع آمدند، من در دولتم به گونه ای عمل نخواهم که زن بین دو راهی خانه داری و موثر بودن در جامعه بماند یا خانه دار باش یا رشد علمی هر دوی اینها باید عملی شود، هر دو را برای زنان فراهم کنیم. خودشان هستند که باید انتخاب کنند هردوی آنها را یا هرکدام از آنها را داشته باشند.

وی یادآور شد: زنان در دوران کرونا پرستار، معلم، مسئول اقتصادی خانواده و مسئول اوقات فراغت خانواده بودند. هر نشستی درباره زنان داریم، مردان می‌نشینیم و راجع به زنان تصمیم می‌گیریم. زن پیشران پیشرفت ایران است.

نمی‌شود بدون احترام و با تنش و با خشونت کاری کرد

قالیباف درباره لزوم رعایت حجاب در جامعه گفت: بد پوششی و بی حجابی آفت خانواده جامعه ماست و نباید اجازه دهیم اتفاق بیفتد. لایحه عفاف و حجاب هنوز قانون نشده است.

وی ادامه داد: آقای پورمحمدی گفت لایحه حجاب و عفاف را پس می‌گیرد؛ این لایحه هنوز به قانون تبدیل نشده و مسیر خود را طی می‌کند. اما همه‌ این قانون به موضوع ایجابی پرداخته است. نمی‌شود بدون احترام و با تنش و با خشونت کاری کرد؛ همه این‌ها محکوم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۳۳ دستگاه طبق قانون مسئولند در این زمینه و باید نقش فرهنگی داشته باشند؛ کارشان را انجام نمی‌دهند و خلاصه می‌شود در پلیس ما. بعد این اتفاقات که می‌افتد هیچکدام از ما نمی‌پسندیم و باید جلوی این چیزها را بگیریم.

وی با اشاره به این که در قانون خانواده و جوانی جمعیت بحث زن و خانواده را بعد از ۱۵ سال تصویب کردیم، عنوان کرد: در لایحه مبارزه با خشونت در منزل و بیرون، ظلمی که به زن‌ها می شود را پرداخته‌ایم. الان در کمیسیون‌ها تصویب شده است و در صحن مجلس است و مراحل سیر خود را طی می کند.

این نامزد انتخابات بیان کرد: در شهرداری مرکز مداخله برای زنان را ایجاد کردم. اگر زن در خانه مشکلی پیدا کرد و مرد ناجوانمردی زن را بیرون کرد، کاری کرده بودیم که آن خانم شب بتواند در جای امنی حضور یابد. ما در شهرداری شهر را با نگاه زنانه مدیریت کردیم و نه با نگاه مردسالار.

با فلیترینگ خطر را از ۲۲ درصد به ۶۷ درصد بیشتر کردیم

قالیباف در بخش بعدی حرف‌های خود بیان کرد: باورم این است که فضای مجازی، فضای زندگی مردم در همه ابعاد است، همان زندگی که مردم در فضای واقعی دارند، مردم عین آن را در فضای مجازی زندگی می کنند.

وی تاکید کرد: حتما با موضوع فلیترینگ مخالفم چون خطرات و فساد زیادی وجود خواهد داشت. ما در یک شرایطی تصمیمی میگیریم که بعدا شرایط را تبدیل به تهدید می کنیم، اینجا یعنی فضای مجازی فرصتی برای ما است. ما در شرایطی تصمیم می‌گیریم و این فضا را تبدیل به تهدید می‌کنیم. البته در سال ۱۴۰۱ تهدید امنیتی داشتیم، در همه جا امنیت اولویت است اما در همه شرایط نباید اینطور باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما وقتی موضوع‌مان اقتصاد است بخش عمده اقتصاد در این فضا است، فضای مجازی خودش فرهنگ است؛ مردم خودشان تولید و خودشان مصرف کننده این فضا هستند. دولت‌ها باید ناوبری و هدایت کنند.

وی تاکید کرد: یک بخش فرهنگ مربوط به کالاها و تولیدات است. بچه های ما در عرصه بازی های رایانه ای می توانند در دنیا سرآمد باشند. اما مشاهده می‌کنیم چه چیزی شده است. امروز برخی از کشورها بر ذهن جوان و نوجوانان ما تاثیر گذاشته اند. با این رفتار و فلیترینگ خطر را از ۲۲ درصد به ۶۷ درصد بیشتر کردیم.

قالیباف گفت: هم خسارت اقتصادی و مالی دیدیم و هم فرهنگی، در مجلس کار کردیم و امروز بالای ۷۵ درصد شبکه ملی اینترنت پیش رفته انشاالله مشکل اینترنت حل خواهد شد اما باید حکمرانی صورت گیرد. حضرت آقا حکم دادند تجسس در زندگی مردم حرام شرعی است حتما در فضای مجازی هم همین است.



خبر در حال تکمیل می باشد…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا