سیاسی

صهیونیست‌ها از ترس انتقام ایران فوراً گفتند نقشی در ماجرای سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور نداشتند

صهیونیست‌ها از ترس انتقام ایران فوراً گفتند نقشی در ماجرای سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور نداشتند


امام جمعه مشهد گفت: وعده صادق کار را به جایی رساند که وقتی هلیکوپتر رئیس جمهور سقوط کرد، صهیونیست ها فوری اعلام کردند نقشی در این ماجرا نداشتند زیرا وحشت کردند ایران باز برای انتقام به سراغشان برود.

به گزارش ایلنا، سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار کرد: در هفته ای که بر ما گذشت، سالروز رحلت جانگداز حضرت امام(ره) در چهاردهم خرداد و حادثه خونین پانزدهم خرداد واقع بود. مسئله از دست رفتن امام(ره) و رحلت ایشان، داغ جانکاهی است که حتی پس از ۳۵ سال، این داغ هنوز هم دل ها را رنجیده می کند. پس از این همه سال، هنوز هم این ملت در سالروز رحلت امامش عزاداری می کند زیرا از دست رفتن نعمتی بود که خداوند عالم بر امت ما و جهان اسلام ارزانی کرد تا تجدیدکننده حیات برای اساس اسلام و قرآن در نقطه عطف زندگانی بشریت باشد. این امام از دست مردم رفت و ملت، نعمتی را از دست داد اما برادران عزیز و خواهران گرامی، در مقام ذکر نعمات خداوند آن جا که نعمت از ما گرفته می شود باید متأثر باشیم اما همچنین نباید غافل شویم از نعمت تازه ای که خداوند عالم به ما ارزانی داشته است.

ایشان افزود: در مسئله ۱۴ خرداد ۱۳۶۷ ما دو جریان داریم؛ یکی رحلت حضرت امام(ع) که ما همچنان ۳۵ سال برای آن عزاداریم اما در این روز هم چنین نعمت تازه ای به ما داده شده به نام رهبری مقام معظم رهبری که ۳۵ سال است شامل حال ما شده تا نهضت امام(ره) همچنان زنده باشد. به موازات تأثر برای از دست رفتن آن نعمت، باید شاکر این نعمت نیز باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روزی که امام(ره) از دنیا رفت، یک سیاستمدار آمریکایی گفت خمینی(ره) از دنیا رفت اما از داخل قبر، ایرانی ها را رهبری و انقلابش را اداره خواهد کرد. مقام معظم رهبری نیز در همان ایام فرموده بودند کل عالم برای روزی که ایران، امام نداشته باشد، نقشه و طرح و توطئه ریخته بودند به جز خودمان.
 
وی ادامه داد: خدا رحمت کند مرحوم علامه مصباح یزدی را، ایشان می فرمود همان زمان پیروزی انقلاب که ما با مارکسیست ها و به خصوص احسان طبری مناظره می کردیم، نتیجه مباحثات ما خیلی مؤثر واقع شد تا جایی که احسان طبری خودش مسلمان شد و کتاب «کجراهه» را در وصف مارکسیسم نوشت که این جریان را به طور کامل در منطقه شکست داد.
 
علم الهدی تصریح کرد: ایشان یک زمان در وصف آن ایام به من گفت «آن زمان وضع کشور خیلی بحرانی بود. از جمله چالش کردستان و جدایی طلبان گوشه و کنار کشور. آن زمان در جریان این مناظرات تلویزیونی، یک آقایی در حاشیه برنامه درباره آینده کشور ابراز نگرانی کرد و به صراحت پیش بینی کرد که این انقلاب با ارتحال امام(ره) ساقط می شود و کشور به سرنوشت جنگ داخلی آن زمان لبنان دچار خواهد شد». مرحوم علامه مصباح این را هم به بنده گفت که آن آقا سالها بعد به مقامات عالی کشور هم رسید اما این موضوع، همان فرمایش رهبر معظم انقلاب را تأیید می کند که فرمود همه برای دوران بعد از امام(ره) برنامه داشتند به جز دلسوزان انقلاب و آحاد ملت.
 
وی تأکید کرد: در طول این ۳۵ سال، هرچه امام(ره) فرمود، مو به مو درحال اجراست. امام(ره) فرمود اسرائیل باید از بین برود. امروز می بینیم این صهیونیست های خبیث به چه وضعی درآمده اند. آن زمان به جز چند شیعه معدود در لبنان، هیچکس معتقد به مقاومت نبود اما امروز از یمن تا سوریه، کشورها به محور یکپارچه مقاومتی تبدیل شده اند که اسرائیل را به محاصره درآورده اند. امام(ره) فرمود انقلاب نباید به دست نااهلان بیفتد. از آن زمان، با وجود اینهمه بحران سیاسی، فتنه اعتقادی و لطمات و توطئه ها، انقلاب نه تنها برپا مانده بلکه فراتر از مرزها و فکرها درحال توسعه است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دلیل این ها چه بود؟ به موازات اینکه خدا خواست و اراده الهی درکار بود تا ذیل الطاف خفیه امام زمان(عج) کار به سرانجام برسد اما عامل اجرایی، 35 سال مدیریت و رهبری این آقا بود که نهضت را حفظ کرد. این رهبری، امام(ره) را زنده نگه می دارد نه حتی در حد دورانی که برکت حضورش در بین ملت بود بلکه به توان صدبرابر آن ایام، امروز امام(ره) زنده است و کشور بر مدار آرمان هایش اداره می شود و به پیش می رود.
 
وی بیان کرد: برادران و خواهران، به عمق و عظمت این رهبری دقت کنید؛ به عنوان نعمت تازه ای که پروردگار عالم به ما ملت داد. مدیریت بازدارندگی در این کشور به صورتی انجام شده که هم اندیشه مقاومت به پیش برود و هم ملت گرفتار لطمات و توطئه ها نشود. دشمن برنامه ریزی کرده بود که وقتی امام(ره) نیست، یا ملت اسیر و بنده و تابع اراده او بشود و یا در غیر اینصورت، بتازد، بکوبد و ببرد اما ۳۵ سال است که اینها عین یک سگ بیرون از مرزهای کشور پارس می کنند و جرئت کوچکترین جسارتی ندارند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در جریان ماجرای وعده صادق، مدیریت صفر تا صد عملیات برعهده شخص رهبر معظم انقلاب بود و جوری این عملیات اجرا شد که برق از چشم دشمن پرید، بازدارندگی ما چندبرابر شد و وضعی رقم خورد که حتی دشمن نتوانست جوابی بدهد و جنگی آغاز شود. وعده صادق کار را به جایی رساند که وقتی هلیکوپتر رئیس جمهور سقوط کرد، صهیونیست ها فوری اعلام کردند نقشی در این ماجرا نداشتند زیرا وحشت کردند ایران باز برای انتقام به سراغشان برود.
 
وی افزود: در جریان این ۳۵ سال، فتنه هایی که به وجود آمد، توطئه هایی که ایجاد شد و اختلافات داخلی که به اراده دشمن تشدید شد، همه این ها را در نظر بگیرید. چه رهبری نیاز است که بتواند همه این ها را مدیریت کند و به موازات این، ما را از مقام واردکننده سیم خاردار به جایی برساند که دنیا از موشک های قاره پیما و نقطه زن ایران وحشت کند؟
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه ابراهیم ابراز امیدواری کرد: امروز در روی کره زمین، ملتی عزیزتر از ملت ایران وجود ندارد همانطور که این ملت وقتی رئیس جمهور از دست داد، ۱۰ کشور دنیا اعلام عزای عمومی کردند. خدایا به موازات تأثر و تأسف از دست دادن امام(ره)، برای این نعمت گرانقدر که ۴۵ سال ما را مشمول آن قرار دادی، تو را شکر می کنیم زیرا تو خود در کلام قدسی خود فرمودی «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُم» و کمال این نعمت به حضور حجت بالغه الهی حضرت بقیة الله الاعظم(عج) است.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا