شهرستان ها

آئین تحلیف ۵۰ کارآموز وکالت در اردبیل برگزار شد

اردبیل- آئین تحلیف ۵۰ کارآموز وکالت در استان اردبیل همزمان با هفته وکیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر و در قالب تشکل‌های مردمی و غیر دولتی مجموعه کانون وکلا شکل گرفته که از سال ۱۳۲۰ تحولات در این بخش با رویکرد استقلال وکلا به انجام رسیده است.

رضا زرعی تصریح کرد: ساماندهی فعالیت وکلا در قالب کانون و تلاش برای استقلال فعالیت وکلا هدف‌گذاری شده بود که امروز نیز کانون وکلای استان اردبیل توانسته زمینه مشارکت ۵۳۰ وکیل را در عرصه وکالت فراهم کند.

وی رسالت وکلای جوان را در دفاع از حق و حقیقت یادآور شد و گفت: در قالب این مراسم ۵۰ کارآموز وکالت نیز به چرخه فعالیت خطیر وکالت افزوده می‌شوند تا ما در این عرصه بتوانیم موفق عمل کنیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل انتخابات اعضای هیئت مدیره کانون وکلا را هر ۲ سال یک بار یادآور شد و افزود: در تهران ۱۸ عضو اصلی و علی‌البدل و در شهرستان‌ها نیز ۵ عضو اصلی و ۳ عضو علی‌البدل در قالب کانون به عنوان هیئت مدیره فعالیت می‌کنند.

زرعی وظیفه آموزش و نظارت بر کار وکلا را از رسالت‌های کانون برشمرد و خاطر نشان کرد: در کنار تسهیل امور رفاهی و ارتقا توانمندی وکلا با برگزاری کلاس‌های آموزشی سعی می‌کنیم تا با انتشار نشریه و تنوع کتاب‌هایی که ارائه می‌شود به کار تخصصی وکلا شرایط مطلوبی ببخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با وجود مصوبه مجلس اعلام مخالفت از سوی شورای نگهبان با لایحه ممنوعیت به کارگیری قضات با تجربه در کانون‌های وکلا ما همچنان از ظرفیت کارمندان بازنشسته و قضات با تجربه در فعالیت‌های کانون و امر وکالت استفاده می‌کنیم.

زرعی ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای را در این بخش یادآور شد و بیان کرد: پروانه وکالت بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی به واجدین شرایط ارائه می‌شود و ما هنوز به تناسب نیاز جامعه وکلا در سطح کشور و استان نداریم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: باید در این زمینه نیازسنجی انجام شود تا اعطای پروانه بر اساس این نیازسنجی رخ داده و جلوی جذب نیروهای مازاد و اضافه گرفته شود.

زرعی با انتقاد از مجلس در معرفی شغل وکالت به عنوان کسب و کار تصریح کرد: در شغل وکالت ما سوگند یاد کرده و بر مبنای تعهد عمل می‌کنیم در حالی که امر کسب و کار و تجارت سودآوری و منفعت‌طلبی را دارد و صدها کیلومتر با امر وکالت این موضوع فاصله دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: برای وکلای خاطی در قالب کانون و ارجاع پرونده به دادگاه و دادسرای انتظامی رسیدگی به تخلفات احتمالی انجام شده و تا ابطال، تودیع و تعلیق پروانه به پیش می‌رود.

وی در مورد وکیل معاضدتی و تسخیری نیز افزود: ما با وکالت اتفاقی و همچنین وکالت معاضدتی در پرونده‌های حقوقی و تسخیری در پرونده‌های کیفری روبه‌رو هستیم که از ظرفیت وکلای متخصص در این بخش استفاده می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل ضرورت آشنایی مردم را با قوانین حقوقی یادآور شد و خاطر نشان کرد: برای کاهش پرونده‌های حقوقی و قضائی بهتری است امنیت روانی و آرامش در جامعه برقرار شده و همه با احترام متقابل و اخلاق‌مداری در جامعه زندگی کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا