شهرستان ها

آبرسانی ۱٠٠ روستای کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری شد

یاسوج_ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از هدفگذاری آبرسانی به ۱٠٠ روستا در استان در سال ۱۴٠۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید خرمدل عصر سه شنبه در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ساخت ۸ هزار سرویس بهداشتی، درخواست آبرسانی به ۱۰۰ روستا، ساخت ۵۰۰ خانه مددجویی با مشارکت کمیته امداد و تهیه و تأمین ۳ هزار جهیزیه و همچنین کمک به برنامه جهش تولید در محصولات راهبردی و مزیت دار توسط مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز را برای سال آینده نیز هدف گذاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: خروجی فعالیت‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم باید مورد آسیب شناسی قرار بگیرد تا شاهد بهره وری بهتر باشیم.

خرمدل افزود: در مجموعه سپاه نیز برنامه‌های خوبی در عرصه سازندگی و کشاورزی طراحی و تنظیم کرده‌ایم که قطعاً در محرومیت زدایی از مناطق محروم و اقشار آسب پذیر جامعه نقش مهمی خواهد داشت.

خرمدل تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی در استان وجود دارد که باید در برنامه ریزیها مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرمانده سپاه فتح استان ترویج فرهنگ کارآفرینی و توجه به اشتغال را یک ضرورت دانست و گفت: با استفاده صحیح از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی می‌توان شاهد رشد و شکوفایی در توسعه و اشتغال استان باشیم.

وی به جمعیت بالای عشایری استان و سهم مهم آنان در تولید اشاره کرد و گفت: توجه به این قشر مهم و رفع مشکلات آنان مد نظر قرار گیرد.

خرمدل افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان‌ها با توجه به پتانسیل‌های طبیعی و مواهب الهی وضعیت متفاوت‌تری برای رونق صنعت کشاورزی دارد.

وی به بیان اینکه فرهنگ کشاورزی از حالت سنتی و قدیمی خارج شده و باید به سمت تکنولوژی‌های نوین در عرصه کشاورزی، باغداری و دامداری در سطح استان حرکت کنیم، گفت: یکی از مشکلات اساسی در بخش کشاورزی بهره وری پایین محصولات کشاورزی به دلیل علمی نبودن کشاورزی است.

خرمدل افزود: با آموزش‌های درست به سمت تجاری سازی محصولات کشاورزی متناسب با اقلیم‌های هر منطقه برویم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا