شهرستان ها

آب اصلی‌ترین مطالبه مردم شاهرود است/ رعایت انصاف اساس مطالبه‌گری

شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آب اصلی‌ترین مطالبه مردم این شهرستان است، گفت: تاکنون مطالبه‌گری پیرامون آب وجود داشته اما باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعیت مطالبه گران شاهرود به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه باید مطالبه گر بود چرا که مرام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این اصل تاکید دارد، بیان داشت: مطالبه گران نباید از اظهارنظرها دلگیر شوند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه نیز در زمره مطالبه گران محسوب می‌شوند، افزود: روش مطالبه گری در نماز جمعه با رسانه‌ها تفاوت دارد، لذا بسیاری مسائل باید به زبان درست بیان شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اصل نماز جمعه یک نوع مطالبه گری است، گفت: ائمه جمعه چه در تریبون‌های عمومی و چه در دیدار با مسئولان مطالبات و مراجعات مردمی را بیان و مطرح می‌سازند.

امینی همچنین خواستار اولیت بندی مطالبات شد و بیان داشت: باید دقت نظر داشت که اولویت‌های مردم شناسایی و از احساسات دوری کرد.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود که در مطالبه گری سیاه نمایی نشود، ابراز داشت: اصل مطالبه گری خوب است اما باید مد نظر داشت که موضوعات مورد سو استفاده دشمنان قرار نگیرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید از سیاه نمایی دوری کرد، تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعات دیگر در مطالبه گری، آبرو است حتی امام حسین (ع) حق شمر را هم رعایت کرد.

امینی با بیان اینکه بعضاً در فضای مجازی مسائلی دیده می‌شود که حتی آبروی یک شهر در میان است و گاهی وزن یک شهر کوچک می‌شود، گفت: در مطالبه گری باید حتماً آستانه تحمل را بالا برد و این به معنای محافظه کاری نیست بلکه لحاظ کردن اصول حرفه‌ای مطالبه گری است.

وی با بیان اینکه مطالعه و مشاوره دیگر موضوعی است که مطالبه گران باید به آن دقت نظر داشته باشند، افزود: بدون آگاهی نمی‌توان جلو رفت تا اخلاق و انصاف نیز رعایت شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ده‌ها موضوع برای مطالبه گری در شهرستان است که از جمله آنها می‌توان به عفاف و حجاب، محیط زیست، عدالت و اشتغال و … اشاره کرد، گفت: در کنار تمام این مطالبات، یکی از مطالباتی که واقعاً باید با قدرت به آن ورود کرد مقوله آب است.

امینی با بیان اینکه مطالبه گری در موضوع آب تا کنون بوده اما باید با جدیت بیشتری دنبال شود، گفت: اگر تمام مطالبات مردم شهری مانند شاهرود بیان، پیگیری و حتی برطرف شود اما آب نباشد، نمی‌توان در این شهر زیست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا