شهرستان ها

آب خلیج فارس با تامین اعتبار دو ساله به یزد می‌رسد/کاهش ۱۹ درصدی تورم در مقایسه با شهریور ۱۴۰۰

رئیس جمهور با بیان اینکه مطالبه اصلی مردم یزد در طول این سال ها تامین آب پایدار بوده است گفت: بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به استان یزد چهار سال اعلام شده اما امیدواریم با تامین اعتبار، این زمان به دو سال کاهش پیدا کند.

وعده رئیس جمهور در نشست خبری به مردم یزد:


به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری دومین سفر هیئت دولت به استان یزد در تشریح طرح آبرسانی به این استان اظهار داشت: مسئولان طرح به من وعده چهار ساله برای انتقال و اجرای کامل خط دادند اما با مذاکراتی که داشتیم، مقرر شد اگر اعتبارات برسد، زمان بهره برداری نصف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح های عمرانی اساس کار ما کیفیت است و به هیچ عنوان کیفیت نباید قربانی کمیت شود ادامه داد: معادن و صنایع استان یزد هم باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند و مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفا کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به صاحبان صنایع و معادن به عنوان یک قانون تکلیف می کنم، افزود: تاکید می‌کنم که کارخانجات بزرگ برابر مسئولیتی که دارند، باید نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون توسعه طرح های مکمل آبرسانی و احداث آب شیرین کن ها بیان کرد: در دولت شش مرکز برای فعال سازی آب شیرین کن‌ها در نظر گرفته شده که این مراکز در نقاط مختلف مسیر انتقال مستقر می شوند.

رئیسی در مورد تلاش های دولت با هدف کاهش تورم و تغییر در روند بودجه کشور نیز عنوان کرد: در مقایسه با شهریور ۱۴۰۰ حدود ۱۹ درصد کاهش تورم داشتیم اما تمام تلاش دولت این است که اقدامی نداشته باشیم و تورم افزایش پیدا نکند.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی ها طوری باشد که انضباط مالی را به نحوی رعایت و کنترل کنیم که منابع و مصارف کاملاً تحت کنترل دولت باشد. گفت: یکی از این اقدامات اصلاح بودجه است که با تورم جهانی و جنگ اوکراین همزمان شد و این مهم در همه آمارها نیز موجود است.

رئیسی از دیگر برنامه های کاهش تورم را کنترل بانک‌ها برشمرد و اظهار داشت: این مهم نیز در دستور کار دولت است و امیدواریم با مجموعه کارهایی که انجام می‌شود، شاهد کاهش تورم باشیم.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ نسبت سال قبل به کارمندان و کارگران توجه شده افزود: برای کارمندان با ۱۰ درصد افزایش در ابتدای سال و ۱۰ درصد افزایش هم در میانه سال با توجه به شرایط تورمی پیش بینی شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نسبت به درآمد کارگران هم از ابتدای سال توجه شده و تمام تلاش دولت این است که کارگر و کارمند مشکلی نداشته باشند.

رئیس جمهور یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه را تامین مسکن خواند و گفت: دولت با درک مشکلات واقعی به صورت واقعی جهت رفع انها اقدام خواهد کرد و در همین راستا برای تامین مسکن در کشور نهضت ساخت مسکن را با جدیت دنبال می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی در پایان نیز از مسئولان عالی استان و رسانه‌ها خوایت تا علاوه بر دولت نسبت به پیگیری حصول نتیجه مصوبات سفر اقدام کنند و مردم نیز بر این روند نظارت و قضاوت کرده و نواقص را گزارش کنند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا