شهرستان ها

آب سد یامچی به شدت کاهش یافته است/سرعت گرفتن تکمیل کمربندی نیر

نیر- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تامین آب سد یامچی از بالادست به شدت کاهش یافته و نگرانی ما را در فصول گرم سال افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی و زیربنایی در شهرستان نیر اظهار کرد: ۱۰ میلیون متر مکعب آورده این سد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و دلیل آن نیز تداوم خشکسالی، عدم بارش برف و ذخایر مناسب در فصل زمستان است.

وی ضرورت صرفه‌جویی در منابع آب را در مرکز استان یادآور شد و تصریح کرد: مسئولان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای نیز باید با اجرای برنامه جامع مدیریت آب از هدررفت آن در بخش‌های دیگر جلوگیری کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اولویت تأمین آب شرب را از طریق سد یامچی یادآور شد و گفت: به هیچ وجه قرار نیست منابع آب این سد صرف طرح‌های توسعه بخش کشاورزی شود بلکه شایسته است با توجه به گرم بودن هوا در ماه‌های پیش رو با اولویت تأمین آب شرب از طریق این سد برای اردبیل و سایر شهرها انجام شود.

میرجعفریان ضرورت تکمیل کمربندی نیر را به عنوان مطالبه اصلی مردم یادآور شد و افزود: قرار شد فرماندار و مسئولان شهری نیر به سرعت گرفتن این پروژه کمک کنند تا در سال‌جاری بخش عظیمی از کارها به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان در ۲ فاز ۶۰ و ۴۰ واحدی در حال اجرا است که روند احداث این واحدها مطلوب و مناسب است.

میرجعفریان از بنیاد مسکن برای اجرای این طرح و همچنین عملیاتی کردن طرح‌های هادی روستایی قدردانی کرد و ادامه داد: اجرای طرح هادی در روستاها می‌تواند مسیر و زیرساخت‌های عمران و آبادانی بیشتر را نیز مهیا کند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری به سرعن اجرایی و عملیاتی شده و از فصل کاری شورا و شهرداری در تکمیل این طرح‌ها به ویژه آسفالت‌ریزی و دیگر طرح‌های توسعه‌ای بیشترین بهره را ببرند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: نباید فصل کاری را حتی به مدت یک روز از دست داد بلکه با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و یا بر جای مانده از سال‌های گذشته را به سرعت تکمیل و برای جلب رضایت مردم تحویل آنها داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا