شهرستان ها

آب شرب ۱۱ روستای شهرستان بیله‌سوار قطع شده است

اردبیل- فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: آب شرب ۱۱ روستای شهرستان بیله سوار بر اثر جاری شدن سیل روز گذشته قطع شده است.

صاحبعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سیل روز دوشنبه به ۱۵ روستای شهرستان بیله سوار خسارت وارد کرده که عمده خسارت‌ها در مسیر «انجیرلو و اجاق قشلاقی» بوده است.

وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر بیش از ۱۱ مورد سیلاب و جاری شدن روان آب‌ها خسارت عمده‌ای را به روستاییان وارد کرده است، گفت: ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان خسارت کلی و جزئی دیدند و در کنار آن شاهد وارد آمدن خسارت به تأسیسات زیربنایی روستاها هستیم.

فرماندار شهرستان بیله سوار تصریح کرد: در کنار سیلاب، بارش شدید تگرگ به خودروهای عبوری و متوقف شده در مسیرهای مختلف خسارت‌های عمده‌ای وارد کرده و شیشه بسیاری از منازل روستاییان را شکسته است.

اصغری عمده خسارت‌های وارده را مربوط به اثاث خانه و از بین رفتن مایحتاج اولیه اعلام کرد و افزود: از مناطق مختلف استان کمک‌های مردمی به منطقه سرازیر شده و ما در حال توزیع مواد غذایی شامل نان، مواد کنسرو و همچنین آب معدنی و غذای گرم در بین روستاییان آسیب دیده از سیل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روز گذشته تلاش کردیم تا انشعاب گاز و برق قطع شده روستاییان را دوباره برقرار کنیم اما در ۱۱ روستای بیله سوار همچنان آب شرب قطع است.

اصغری از آبرسانی سیار با استفاده از تانکرهای موقت به روستاییان فاقد آب شرب خبر داد و اضافه کرد: در کنار آبرسانی سیار، توزیع آب معدنی نیز با قوت و قدرت ادامه دارد.

فرماندار شهرستان بیله سوار بیان کرد: به دنبال سفر وزیر کشور و رئیس سازمان بحران ارزیابی از شدت و میزان خسارت وارده از سیل انجام شد و امیدواریم با تأمین اعتبارات و کمک و مساعدت بنیاد مسکن ساخت واحدهای آسیب دیده، تعمیر و مرمت آنها در روزهای آینده در بیله سوار آغاز شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا