شهرستان ها

آخرین تصمیمات قرارگاه امداد رسانی کالپوش/ برآورد خسارت ادامه دارد

میامی- معاون عمرانی استاندار سمنان درباره آخرین تصمیمات قرارگاه امداد رسانی به مناطق سیل زده کالپوش، گفت: رفع انسداد راه‌های بین مزارع و توزیع بذر بین کشاورزان از اقدامات صورت گرفته است.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در آخرین نشست قرارگاه مناطق سیل زده کالپوش مصوب شد که جهاد کشاورزی رفع انسداد راه‌های بین مزارع را مد نظر قرار دهد، ابراز کرد: توزیع بذر و نهاده بین زارعان و دامداران سیل زده بخش کالپوش از دیگر تکالیفی است که بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در این نشست مصوب شد که علوم پزشکی شاهرود با محوریت بهداشت و درمان میامی و همکاری دامپزشکی نسبت به تعیین تکلیف دام‌های تلف شده و جلوگیری از آلودگی منطقه اقدام صورت دهند، افزود: توجیه خانواده‌های کالپوشی نسبت به عدم مصرف لوازم خوراکی که در روزهای اخیر در خانه‌هایشان مانده، از دیگر موضوعاتی است که توسط بهداشت و درمان دنبال می‌شود.

رئیس قرارگاه مناطق سیل زده کالپوش با بیان اینکه کنترل وضعیت بهداشتی آب نیز با همکاری بهداشت و درمان و همچنین آبفا صورت گرفته است، گفت: امحای دام‌های تلف شده در دامداری‌ها نیز بر عهده دامپزشکی شهرستان میامی خواهد بود.

حمیدی با بیان اینکه یکی از تکالیف بنیاد مسکن هم اعلام میزان و برآورد خسارات به بخش کالپوش است که می‌بایست به مدیریت بحران استانداری ابلاغ شود، افزود: ماشین آلاتی که از سوی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شرق استان وارد منطقه کالپوش شده تا پایان هفته باقی خواهد ماند تا بتوانیم به خوبی خدمت رسانی کنیم.

وی همچنین از راه اندازی کارگاه تعمیر لوازم خانگی و فرش شویی با همکاری گروه‌های جهادی، سپاه و بسیج و همچنین ستاد اجرایی در رضوان خبر داد و تاکید کرد: چند مکان برای این منظور تدارک دیده شده تا بتوانیم از مشکلات مردم بکاهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا