شهرستان ها

آخرین خبرها از اراضی موسوی در بیرجند

بیرجند- آخرین خبرها از پرونده اراضی موسوی، اشاره به تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) و موضوعات انتخاباتی از جمله موضوعات مطرح شده در گفت و گوی مطبوعاتی رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی موحدی راد ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک بودن روز سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهارکرد: وظایف خطیر و مهمی توسط قانونگذار بر عهده وزارت اطلاعات و سربازان گمنام گذاشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در بیان امامین انقلاب نیز به صورت مکرر به ایثارگری‌های عزیزان در وزارت اطلاعات اشاره شده است ولی به واسطه ملاحظات امنیتی گاه بسیاری از فداکاری‌های آن اطلاع رسانی نمی‌شود.

موحدی‌راد با اشاره به اینکه در همه دولت‌های گذشته در خط مشی انقلابی وزارت اطلاعات هیچ تغییری حاصل نشده است، گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری در وزارت اطلاعات یک حزب وجود دارد و آن حزب انقلاب است.

نقش نظارتی وزارت اطلاعات در پیشگیری از فساد اقتصادی

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات وزارت اطلاعات صیانت از انفال و اموال عمومی در زمین خواری‌ها و انحرافات مالی و پولی است که در بسیاری از موارد وزارت اطلاعات جلوی این فسادها را گرفته و یا از آن پیشگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان برخی از فرقه‌های نوظهور بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات این فرقه‌ها را شناسایی و اقدامات پیشگیرانه از ترویج آن انجام می‌دهند تا ذهن جوان شیعه آلوده به افکار این فرقه‌ها نشود.

موحدی راد با تأکید بر اقدامات ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: ایران اسلامی دشمنان بسیاری دارد که وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز در این راستا با تلاش‌های ضد جاسوسی از امنیت کشور حراست و حفاظت می‌کنند.

وی در زمینه انتخابات ۱۱ اسفند با بین اینکه تلاش ما بر انجام یک انتخابات امن و باشکوه است، اظهار کرد: در دادگستری خراسان جنوبی هر هفته جلساتی در زمینه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: جلسات آموزشی و آگاهی بخش نیز برای فرمانداری‌های شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی برگزار کرده‌ایم تا از تخلفات انتخاباتی پیشگیری شود.

اشاره‌ای به پرونده اراضی موسوی

موحدی راد در زمینه اراضی موسوم به اراضی موسوی اظهار کرد: در سنوات گذشته دو نفر از محکومین این پرونده (یک پدر و پسربه نام موسوی) اقدام به فروش بی ضابطه اراضی کردند و حتی می‌توان گفت فروش قطعات زمین بیشتر از مالکیت بوده است.

وی بیان‌کرد: در سابق پرونده قضائی در قالب کلاهبرداری تشکیل شد و متخلفان به حبس محکوم شدند که یکی از آنها فوت شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه در آن مقطع بر اساس یک ساماندهی به برخی از شاکیان زمین اعطا شد، ادامه داد: اما همچنان مشکلات ادامه داشت و در حال حاضر بین ۲۳۰ تا ۲۷۰ نفر همچنان مدعی هستند که ما زمین خود را تحول نگرفته‌ایم.

موحدی راد اظهار کرد: در وهله اول باید با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط و استعلام از بنیاد مستضعفان باید در مورد شکات به یک عدد واحدی برسیم تا در نهایت اقدامات بعدی برای تحویل زمین به آنان انجام شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا