شهرستان ها

آذربایجان شرقی در شاخص سرمایه‌گذاری رتبه سوم کشوری را داراست

تبریز-نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در شاخص سرمایه‌گذاری رتبه سوم کشوری را داراست.

به گزارش خبرگزاری مهر، واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری خارجی در استان گفت: از این رقم حدود ۲۷ میلیون دلار به طور قطعی در پروژه‌ها سرمایه گذاری شده است و با توجه به اثرات منفی تحریم‌ها، سعی می‌شود تا جای ممکن با دور زدن تحریم‌ها، از مسیرهای مختلف برای فعالیت اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی بهره‌مند شویم.

وی ضمن اشاره به آمارهای اقتصادی، نرخ بیکاری در استان را نسبت به آمار کشوری مطلوب دانست و افزود: آذربایجان شرقی در شاخص سرمایه‌گذاری حائز رتبه سوم در کشور بوده و هم‌چنین در اجرای تبصره ۱۸ کشور را به خود اختصاص داده است.

نماینده وزیر اقتصاد در استان تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری‌های کلان در استان شاهد کمبود نیروی کار در بعضی از شهرستان‌ها از جمله جلفا هستیم.

وی در تشریح سرمایه گذاری‌های کلان خارجی در استان، ادامه داد: یک سرمایه‌گذار چینی در کمتر از ۱۱ ماه مبلغ ۳,۰۰۰ میلیارد در پروژه فولاد سرمایه گذاری کرده و هم‌چنین دیگر سرمایه‌داران خارجی در حوزه‌های پلیمری، گلخانه‌ای و فولادی استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم در راستای دیپلماسی اقتصادی روند سرمایه‌گذاری خارجی را بهبود بخشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا