شهرستان ها

آرامش ثمره تاب آوری فاخر گلستانی‌ها/ بصیرت فتنه دشمن را ابتر کرد

گرگان-امنیت و آرامش کم نظیر گلستان در وقایع اخیر کشور بیانگر اوج بصیرت و تاب آوری فاخر شیعه و سنی این استان بوده که موجب شد فتنه دشمن در خلق واگرایی قومی و مذهبی و ناامنی در منطقه ابتر شود.

خبرگزاری مهر– گروه استان ها: شیطنت‌ها و دسیسه‌های پرشمار امپراطوری رسانه‌ای جریان نفاق و تزویر با حمایت‌های علنی جبهه استکبار طی دو ماه گذشته خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری بر کشور تحمیل کرده است.

اهتمام بر ساخت روایت‌های جعلی و واهی، القا بذر تردید و شبهه نزد افکار عمومی از جمله رویکردهای مستمر شبکه‌های تلویزیونی و کانال‌ها و صفحات اجتماعی ضد انقلاب در این مدت بود که موجب اغفال برخی معترضان و سوءاستفاده سازمان دهی شده از آنها برای اقدامات ضد امنیتی، خرابکارانه و هنجارشکن در تعدادی از شهرهای ایران شد؛ تا جایی که سبب شد علاوه بر خسارت‌های مادی فراوان، تعدادی از عوامل نظامی، انتظامی و امنیتی و ده‌ها فرد بی گناه در وقایعی مانند حادثه حرم شاهچراغ (ع) مجروح و به شهادت برسند.

با وجود تلاش‌های شبانه روزی بازوان رسانه‌ای جریان استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران و تمرکز آنها بر ایجاد شکاف و تفرقه بین مذاهب و قومیت‌های مختلف در سراسر کشور به ویژه استان‌های مرزی، اما اوضاع و احوال در استان گلستان هرگز به مذاق دشمنان خوش نیامد و ملت سترگ گلستان از قومیت‌های گلیک، مازنی، کتول، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزلباش، ترک به دام دشمن نیفتادند و با درایت، هوشیاری و بصیرت بالا و پشت کردن مطلق به دشمن از این بزنگاه تاریخی با افتخار عبور کردند.

در حدود بیش از دو ماه از آغاز برخی تجمات و اعتراضات در کشور اما در استان گلستان اوضاع آرام بود و با همراهی بی نظیر ملت، روشنگری‌های صریح روحانیون شیعه و سنی و حضور موثر نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی شرایط این خطه از ثبات کامل برخوردار بود.

البته به استناد برخی گزارش‌ها صرفاً چند شب و آن هم به صورت محدود شاهد برخی تحرکات هنجار شکنانه در گرگان و گنبد بودیم که در کمتر از چند ساعت خاتمه یافت.

گلستانی‌ها در این آزمون بزرگ بار دیگر ثابت کردند که در دفاع پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرود دلنواز کشورشان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

دشمن برای گلستان خواب آشفته ای دیده بود

علی قاسمعلی یکی از فعالان اجتماعی گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با وجود زندگی اقوام و مذاهب مختلف در گلستان، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خواب‌های آشفته ای برای این سرزمین دیده بودند تا با تکیه بر شگرد واگرایی اقوام و شعله ور کردن برخی اندک اختلافات موجود موجب ناآرامی در این خطه شوند.

گلستانی ها اجازه فتنه انگیزی به دشمن را نمی دهند وی گفت: طی دو ماه گذشته ترکمن، بلوچ، فارس، مازنی و سیستانی و دیگر اقوام گلستان ثابت کردند که اتحاد و وحدت در گلستان رخدادی شعاری و سمبلیک نیست، بلکه اراده‌ای جدی است که از درک و بصیرت بالای اقوام به ویژه روحانیون و ریش سفیدان آنها نشات می‌گیرد.

قاسمعلی ادامه داد: گلستانی‌ها در هفته‌های اخیر نشان دادند که از هر قوم و مذهبی که باشند، عشق جاودانه ای به ایران بزرگ و اسلامی دارند و هرگز اجازه فتنه انگیزی به دشمنان نمی‌دهند.

آرامش ثمره تاب آوری فاخر <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86'>گلستان</a>ی‌ها/ بصیرت فتنه دشمن را ابتر کرد

فرمانده سپاه نینوای گلستان هم در گفتگوی ویژه خبری گفت: همراه نشدن مردم گلستان و به ویژه گرگان با اغتشاشگران، نشان دهنده هوشمندی و درایت مردم فهیم این خطه است

سردار علی ملک شاهکوهی افزود: اقدام و موضع گیری به موقع علمای اهل تسنن و تشیع و همکاری خوب بسیج با نیروهای امنیتی توانستیم به آرامی از این مرحله عبور کنیم.

وی افزود: ما منکر وجود مشکلات در جامعه نیستیم، اما حمله به بانک، تعرض به مامور، آتش زدن مراکز نظامی و مساجد راه حل این مشکلات نیست و امنیت را خدشه دار می‌کند.

فرمانده سپاه نینوای گلستان از خانواده‌ها خواست بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا در دام اغتشاشگران گرفتار نشوند.

تیر دشمنان به سنگ خورد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در دیدار با جامعه دانشگاهی شرق استان، از ولایت مداری و کیاست اقوام این استان در وقایع و اتفاقات اخیر قدردانی کرد و گفت: استان گلستان در زمره یکی از آرام ترین استان‌های کشور در تحولات هفته‌های اخیر در کشور است.

سید علی مهاجر افزود: با وجود تلاش دشمنان برای ایجاد اغتشاش و تبلیغ ناامنی، تیرشان به سنگ خورد و تلاش آنها ناکام ماند.

وی تاکید کرد: اکثریت قریب به مطلق قشر فرهیخته دانشجو هم با آگاهی و هوشیاری خود زیر بار فضاسازی‌های غلط نرفته و نمی‌روند.

معاون استاندار گلستان افزود: دشمنان با مشاهده قرارگیری دولت در مسیر توسعه و رفع گره‌های اقتصادی به مزدورانش پول می‌دهند تا به بهانه آزادی، مردم و جوانان را تشویق به حضور در خیابان‌ها و ایجاد اغتشاش کنند.

آرامش ثمره تاب آوری فاخر <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%af%d9%84%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86'>گلستان</a>ی‌ها/ بصیرت فتنه دشمن را ابتر کرد

دشمن در پروژه سوریه سازی ناکام ماند

امام جمعه شهر گرگان هم در خطبه‌های نماز جمعه گفت: وجود برخی مشکلات و تنگناها سبب شده تا جبهه استکبار روی این مباحث موج سواری کند و تحرکات اخیر را به سمت و سویی که اهداف خودش را محقق کند، بکشاند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ادامه داد: با همراهی هوشمندانه و بصیرت ملت و به همت همه نیروهای انتظامی و نظامی و امنیتی پروژه سوریه سازی در ایران ناکام خواهد ماند.

استاندار گلستان هم در دیدار با ریس سازمان جمعیت هلال احمر کشور به مباحث اخیر و اتفاقات هفته‌های گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود همه مباحث و اتفاقات ناگوار در برخی از استان‌ها شاهد ظرفیت و تاب آوری بالای مردم ولایت‌مدار گلستان در همراهی با مجموعه نظام هستیم و مباحث و وقایع این استان در حداقل ممکن به ثبت رسیده است.

علی محمد زنگانه اضافه کرد: در اوج اغتشاشات در برخی از استان‌های کشور توانستیم پانزدهمین جشنواره اقوام و فرهنگ ایران زمین را با استقبال و تماشای حدود ۲۵۰ هزار نفر از آحاد مردم از سراسر ایران داشته باشیم که این امر بیانگر ولایت مداری امام و مذاهب مختلف در گلستان است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سرزمین ایران خاستگاه صلح و مودت و صفا بوده و همه اقوام و مذاهب در کنار هم در آرامش و صفا زندگی مسالمت آمیزی داشتند و گلستان از نمونه‌های برجسته در موضوع اتحاد بین اقوام مختلف به شمار می‌رود.

به گزارش مهر، گلستانی‌ها در هفته‌های اخیر بار دیگر ثابت کردند که وفاداری به نظام، همدلی فراگیر و اقتدای به فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب در این خطه صرفاً یک شعار نیست بلکه یک اراده قاطع از سوی تک تک زنان و مردان، ریش سفیدان و روحانیون شیعه و سنی است، امید است با استمرار این هوشیاری کم نظیر و تسری آن، بار دیگر افتخارات و دستاوردهای ارزشمند فرزندان این سرزمین در مسیر تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش نمایان شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا