شهرستان ها

آزادسازی حدود 20 کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان کبودرآهنگ




مدیر منابع آب شهرستان کبودرآهنگ گفت: ۱۹ هزار و ۶۰۰ متر از رودخانه های این شهرستان از سال ۱۴۰۰ تاکنون لایروبی و آزادسازی شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، هادی خضریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع لایروبی و آزاد سازی رودخانه های شهرستان در برنامه کاری ما قرار دارد افزود: در شهرستان کبودرآهنگ در مجموع ۲۱۲ کیلومتر رودخانه اصلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه با اقدامات کارشناسی نقاط حادثه خیز در مسیر رودخانه های شهرستان شناسایی شده است گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۵۰ مورد رفع تصرف و آزاد سازی در مسیر رودخانه های این شهرستان انجام شده است.

خضریان اعتبار هزینه شده سال جاری برای لایروبی و آزادسازی رودخانه در شهرستان را ۱۳ میلیارد ریال دانست و افزود: تنها در سال جاری چهار هزار و ۲۰۰ متر از رودخانه های شهرستان لایروبی و آزاد سازی شده است.

وی افزود: در رودخانه شهر کوریجان هزار و ۱۰۰ متر، رودخانه سرخاب ۸۵۰ متر، جگنلو ۷۰۰ متر ، گزال ابدال ۶۵۰، قطار قویی ۵۰۰ متر ، گمین قلعه ۴۰۰ متر لایروبی شده است.

وی یادآور شد: موضوع اصلاح سازه های تقاطعی در مسیر رودخانه های شهرستان نیز در دست اقدام است و تاکنون از مجموع ۲۹ مورد سازه تقاطعی که به عنوان نقاط حادثه‌خیز در شهرستان، شناسایی شده، ۱۵ مورد اصلاح و بقیه که بیشترین مورد آن مربوط به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و بنیاد مسکن است در دست اقدام است.

خضریان تاکید کرد: در سال جاری ۳۰ کیلومتر عملیات نشانه گذاری رودخانه های شهرستان کبودرآهنگ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا