شهرستان ها

آزادگان سرافراز رمز موفقیت و مقاومت را به نسل جوان منتقل کنند

زاهدان- نماینده ولی‌فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان و آزادگان باید به بیان خاطرات خود پرداخته و رمز موفقیت و مقاومت را به نسل جوان منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی در دیدار با جمعی از آزادگان که صبح امروز انجام شد، افزود: دوران اسارت با رنج و سختی‌های زیادی همراه بود که ما تنها در خصوص آنها شنیده‌ایم اما آزادگان سرافراز علاوه بر تجربه حضور در جبهه دفاع از آرمان‌های انقلاب، رنج و سختی‌های دوران اسارت را نیز به خوبی لمس کرده‌اند.

امام جمعه زاهدان در واکنش به خاطرات بیان شده توسط آزادگان، تصریح کرد: وقتی یک آزاده اهل سنت در برابر درخواست دشمن و توهین به امام خمینی (ره) ایستادگی کرده و با وجود شکنجه‌های مختلف از انجام این کار سر باز می‌زند و یا وقتی یک فرد مسیحی در برابر صحبت دشمن تاب نیاورده و انزجار و نفرت خود را نشان می‌دهد نماد وحدت ملی ماست که همه اقوام و مذاهب پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

محامی به طرح یک سوال پرداخت و بیان کرد: چه عاملی باعث شد تا آزادگان سرافراز به عنوان پرچمداران افتخار بتوانند در برابر همه سختی و فشارها مقاومت کنند؟

وی ادامه داد: عواملی که باعث مقاومت آزادگان در آن دوران سخت بود همان چیزی است که می‌تواند ملت ما را مقاوم نگه دارد تا بتواند در برابر همه هجمه‌ها، محاصره‌ها و تهدیدها سربلند و با افتخار ایستادگی و مقاومت کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اعتقاد، ایمان، غیرت دینی و غیرت ملی رزمندگان و آزادگان سرافراز ویژگی‌هایی است که سبب مقاومت آن‌ها در برابر همه سختی‌ها بود و این‌ها نسخه درمانگر مشکلات ما در جامعه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان و آزادگان باید به بیان خاطرات خود پرداخته و رمز موفقیت و مقاومت را به جامعه و نسل جدید منتقل کنند که در این صورت کسی اتفاقات آن روزها را افسانه نمی‌داند و دل‌های روشن و جان‌های پاک آن را می‌پذیرند.

وی ادامه داد: خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان پرچم‌دار انتقال این فرهنگ به جامعه و نسل جدید هستند.

محامی گفت: باید قدر جانبازان، ایثارگران و آزادگان را دانسته و به ثبت و ضبط خاطرات آن‌ها بپردازیم و در صورت عدم ورود دیگران خود این عزیزان باید احساس مسئولیت کرده و به ضبط خاطرات بپردازند.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: خاطرات این عزیزان یک سرمایه برای رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی است که باید نهایت استفاده را داشته و به انتشار و انتقال این محتوا در سطح جامعه بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار تکریم بیشتر خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان شد و گفت: امکانات مادی در برابر رشادت‌های صورت گرفته ناچیز بوده و حداقل کار این است که مردم و نسل جدید ما ارزش رزمندگانی که برای دفاع از کشور به میدان جهاد رفته‌اند را بدانند و این رزمندگان اسطوره و الگوهای زندگی باشند.

وی اظهار کرد: قهرمانان بی شماری متأسفانه به اندازی کافی معرفی نشده‌اند و باید نهایت تلاش خود را برای انتقال این فرهنگ در سطح جامعه به کار گیریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا