شهرستان ها

آزادی ۱۵۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در چهار محال و بختیاری

شهرکرد_مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۵ نفر از زندانیان چهارمحال و بختیاری که محکوم به جرایم مالی غیرعمد بودند در سال ۱۴۰۱ آزاد شدند.

حمیدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص کارکرد ستاد دیه در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵۵ نفر از زندانیان محکوم به جرایم مالی غیرعمد که بدهی آن‌ها بیش از ۶۷ میلیارد تومان بوده را توانستیم آزاد کنیم.

وی افزود: ۸ و نیم میلیارد تومان از این مبلغ توسط تسهیلاتی که از طریق بانک‌ها تأمین شده است در اختیار افراد قرار داده شد و آزاد شدند، ۶ میلیارد تومان آن به صورت کمک بلاعوض و الباقی آن از طریق گذشت شکات توانستیم پرونده‌هایشان را به رضایت برسانیم.

حیدری گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۰ نفر زندانی مربوط به جرایم غیر عمد در زندان‌های استان داریم که از این تعداد ۹۶ پرونده آن‌ها آماده دریافت کمک هستند یعنی تحقیقات انجام شده و آماده دریافت کمک هستند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میزان بدهی این ۱۷۰ نفر حدوداً ۳۰ میلیارد تومان می‌باشد که با کمک خیران در طول سال از زندان آزاد خواهند شد.

وی ضمن تشکر از خیرین استان بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال جشن‌های گل ریزان در شهرستان‌های بروجن و لردگان برگزار شد و حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

حیدری در پایان اضافه کرد: امروز و فردا جشن گل ریزان در شهرستان شهرکرد و در محل فرهنگسرای غدیر برگزار می‌شود و از همه خیرین دعوت می‌کنیم تا در این برنامه شرکت کنند و کمک‌های خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد به ستاد دیه استان عنایت داشته باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا