شهرستان ها

آزادی ۸۰ نفر از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در استان مرکزی

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی از آزادی ۸۰ نفر از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی پیروزی ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان و شعف و شادمانی پدید آمده در سراسر ایران اسلامی پنجم آذرماه دستورالعمل رئیس قوه قضائیه خطاب به مراجع و مراکز ذیربط قضائی صادر و در آن تاکید شد: نسبت به آن دسته از زندانیانی که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در این خصوص گفت: دیروز و امروز دوشنبه ۷ آذر برای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه، ۸۰ نفر از دستگیر شدگان اخیر مشمول ارفاقات قانونی و از زندان‌های استان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی افزود: کارگروهی که در این خصوص تشکیل شده با سرعت در حال بررسی پرونده‌های بازداشت شدگان اخیر هستند و حاصل تلاش آن‌ها تاکنون آزادی ۸۰ نفر از این افراد بود و امید است در روزهای آتی این تعداد افزایش یابد.

گفتنی است؛ در دستور رئیس دستگاه قضا تاکید شده: کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا