شهرستان ها

آشنایی با قرآن و ارتباط آن با غدیر عقاید باطل را دفع می‌کند

اردبیل- معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل آشنایی با قرآن و ارتباط آن با جریان‌های مختلف تاریخی همچون غدیر را در دفع عقاید باطل کارآمد دانست.

حکیمه نوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از آیاتی که در قرآن کریم بر ضرورت مسئله امامت اشاره دارد، آیه ۶۷ سوره مبارکه مائده است که مورد توجه علما و دانشمندان فریقین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این آیه شریفه با جریان غدیر که به صورت متواتر در منابع شیعی و سنی نقل شده، پیوند خورده و از طریق آن می‌توان بر مسئله امامت امام علی (ع) احتجاج کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل با بیان اینکه در قرآن کریم خطوط کلی معارف دین با هدف کمال‌یابی و رستگاری انسان بیان شده است، گفت: بیان جانشینی و هدایتگری اهل بیت (ع) پس از رحلت پیامبر (ص) از جمله آن معارف است.

نوری افزود: در آیه ابلاغ، اهمیت امامت به گونه‌ای است که ابلاغ نشدن آن توسط پیامبر اکرم (ص) به منزله ابلاغ نکردن معارف و احکام الهی است و بی‌شک چنین تأکیدی، جایگاه والای امامت را در قرآن نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دنیای امروزی صاحبان آرا و عقاید در صدد تسخیر افکار جامعه به نفع خودشان هستند و سعی دارند معارف دینی و الهی را بر اساس رأی و نظر خودشان در قلوب مردم مستحکم سازند و در این زمینه به آیات قرآن هم متوسل می‌شوند.

مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: آشنایی بیشتر با قرآن کریم و ارتباط آن با جریان‌های مختلف تاریخی همچون جریان غدیر و جستجوی مضامین قرآنی در منابع مختلف اسلامی و منابع مستشرقین، می‌تواند در دفع آرا و عقاید باطل کارآمد باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا