شهرستان ها

آغاز آمارگیری از دامداری‌ها در اردبیل

اردبیل- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: طرح آمارگیری از دامداری‌های استان اردبیل در سال جاری همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی عبادی اظهار کرد: این آمارگیری به صورت نمونه‌گیری از ۱۰ آبان ماه لغایت ۱۵ آذرماه در سطح ۱۴۱ آبادی و شهر نمونه در سراسر استان و با مراجعه به تعدادی از بهره‌برداران دارای فعالیت دامداری اجرا خواهد شد.

وی هدف از انجام این آمارگیری را گردآوری آمار و اطلاعات تفصیلی مورد نیاز برای برنامه‌ریزی در این بخش اعلام و خاطرنشان کرد: این آمارگیری با استفاده از چارچوب سرشماری کشاورزی ١٣٩٣ به اجرا در خواهد آمد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: اطلاعاتی در مورد تعداد انواع دام شامل گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله، گاومیش و بچه گاومیش و شتر و بچه شتر، تعداد دام پروار شده، میزان تولید شیر، مقدار تولید گوشت، تعداد دام به دنیا آمده، میزان مصرف علوفه، دریافتی‌ها، پرداختی‌ها و سرمایه‌گذاری ویژه حساب‌های اقتصادی گردآوری می‌شود.

عبادی ادامه داد: کلاس آموزشی طرح آمارگیری از دامداری‌های سال جاری با حضور مأموران آمارگیر در روزهای ۷ لغایت ۸ آبان ماه سال جاری به صورت حضوری به منظور آشنایی مأموران با اهداف اجرای این آمارگیری سوالات طرح و نحوه گردآوری اطلاعات به مرحله اجرا درآمد.

وی از عموم خانوارها و بهره برداران دارای این فعالیت که به عنوان نمونه انتخاب شده اند، خواست؛ در اجرای این طرح با مأموران آمارگیر اعزامی همکاری لازم را به عمل آورند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا