شهرستان ها

آغاز ساخت بزرگ‌ترین مجتمع رفاهی بین راهی شرق کشور در تربت حیدریه

تربت حیدریه ـ عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجتمع رفاهی بین راهی شرق کشور در تربت حیدریه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجتمع رفاهی بین راهی شرق کشور، اظهار کرد: طبق گفته سرمایه‌گذار، این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ما اعلام می‌کنیم که نیمی از اعتبار این پروژه از طریق تسهیلات ماده ۱۸ تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: قصد داریم به طور مستمر تا پایان پروژه همراهی کنیم تا این پروژه که جانمایی مناسبی دارد و محل عبور میلیون‌ها زائر امام رضا (ع) است، زودتر به اتمام برسد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری افزود: نخستین بازارچه صنایع دستی و کارگاه‌های هنری صنایع دستی منطقه نیز در همین مجتمع راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: این پروژه از هر لحاظ توجیه اقتصادی دارد و بخش عظیمی از مسافران و زائران در این نقطه اقامت خواهند کرد.

اشتغال مستقیم ۷۰۰ نفر

حجت‌الاسلام جوادی نیز در این مراسم گفت: با راه‌اندازی این مجتمع بین راهی، برای ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد و اگر اتفاق خاصی نیفتد، پایان سال ۱۴۰۲ فاز نخست را به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: مسئولان محلی تربت حیدریه همراهی کاملی برای ساخت این مجتمع داشته‌اند و از امروز نوبت ما است تا زودتر این پروژه را به اتمام برسانیم.

سرمایه‌گذار این پروژه خاطرنشان کرد: محل ساخت این پروژه موقعیت مناسبی دارد که از یک طرف به کمربندی و از طرفی به بولوار اصلی شهر منتهی می‌شود که این دو شاهراه را به هم متصل کرده است؛ منطقه تربت حیدریه به یک بارانداز اقتصادی به‌خصوص در حوزه زعفران و پسته تبدیل شده است که ایجاد بازار برای این دو محصول بسیار حائز اهمیت است.

در حالی که کلنگ احداث بزرگ‌ترین مجتمع بین راهی شرق کشور، اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ توسط علی لاریجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی بر زمین خورده بود اما به‌دلیل مشکلات مجوز، پروانه، خرید و تحویل زمین به سرمایه‌گذار و تغییر کاربری، سرنوشت این پروژه در هاله‌ای از ابهام بود.

با این حال، صبح امروز با حضور دکتر اوحدی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس و مسئولان محلی و با طی مراحل تغییر کاربری و تحویل زمین به سرمایه‌گذار، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا