شهرستان ها

آغاز طرح تشدید بازرسی بازار ایام پایان سال در استان زنجان

زنجان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال و فراسیدن ماه مبارک رمضان، طرح تشدید بازرسی در استان زنجان زودتر از سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی اظهار داشت: در ایام پایانی سال با توجه به افزایش تقاضای عمومی که امسال مصادف با ماه مبارک رمضان شده است این اداره کل با همکاری دستگاه‌های مرتبط طرح نظارتی تشدید بازرسی در استان را زودتر از سراسر کشور آغاز کرده است.

وی افزود: در جهت آرام بخشی به فضای عمومی و روانی جامعه و همچنین تأمین به موقع مایحتاج عمومی و جلوگیری از اجحاف در حق مصرف کنندگان و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی تمهیدات لازم برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

گلشنی یادآور شد: این طرح با توجه به ابلاغ رسمی از سوی وزارت متبوع از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد که این امر در استان با توجه به حساسیت‌های موجود از ابتدای اسفند ماه در حال اجرا می‌باشد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان یادآور شد: در این راستا همکاران در بخش‌های مختلف با برگزاری جلسات هماهنگی و حضور در مجامع صنفی اقدامات لازم را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها در دو بخش کالایی و خدماتی انجام خواهد شد، ادامه داد: در بخش خدمات نظارت بر قالیشویی ها، خشکشویی ها، مراکز اقامتی و توقفگاه‌ها، پارکینگ‌ها و مراکز فروش انواع بلیط در دستور کار قرار دارد که با هماهنگی اتحادیه مربوطه و دستگاه ذیربط از جمله ستاد خدمات سفر که دستگاه مختلفی از آن هستند همکاری‌ها و هماهنگی‌ها را آغاز کردیم.

گلشنی تصریح کرد: در بخش کالاها با توجه به حوزه فعالیت اداره کل صنعت معدن و تجارت در راستای اجرای قانون انتزاع اقلامی همچون کیف کفش آجیل، خشکبار، شیرینی و همچنین اقلامی که بیشتر مورد مصرف همشهریان محترم قرار دارد در دستور کار بازرسان قرار دارد.

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته این اداره کل با استانداری، اتاق اصناف و بسیج اصناف گشت‌های مشترک سه نفره ساماندهی شده که در سطح بازار در حال نظارت می‌باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا تصریح کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در آستانه ایام پایان سال از ۱۲ الی ۱۹ اسفند ماه با حضور مستمر بازرسان در نمایشگاه برگزار می‌شود.

گلشنی عنوان کرد: در سال جاری سعی شده با در اولویت قرار دادن شکایات مردمی سامانه ستاد خبری ۱۲۴ پیگیری شکایات و اعلام نتایج بازرسی را به حداقل زمان ممکن برسانیم.

وی افزود: از مصرف کنندگان محترم درخواست می‌شود در هنگام خرید نسبت به دریافت فاکتور از فروشنده اقدام کنند و در صورت مشاهده انواع تخلفات از جمله گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، کم فروشی و غیره مراتب را به ستاد خبری ۱۲۴ اعلام کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا