شهرستان ها

آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی آذربایجان غربی برای ایام نوروز و ماه رمضان خبر داد .


به گزارش ایلنا، امید خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام  نوروزی  و ماه مبار ک رمضان توسط اکیپهای بازرسی بهداشتی دامپزشکی طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور از تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال‌جاری آغاز شده و تا پایان ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

خلیل زاده با بیان اینکه، این طرح به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعال در ایام تعطیلات نوروزی و ماه  مبارک رمضان  صورت می‌گیرد گفت: در این طرح  ۸۸ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی  در قالب ۳۸ اکیپ ثابت و ۵۰  اکیپ سیار  شرکت می‌کنند.

به گفته وی بازرسان روزانه در دو شیفت کاری بطور تمام وقت و  با بکارگیری نزدیک به ۱۲۰  نفر ناظرین بهداشتی و شرعی  دامپزشکی  فعال هستند تا کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: سلامتی شهروندان و تامین غذای سالم از خطوط قرمز و وظیفه اصلی سازمانی اداره کل است، تاکید کرد: در اجرای این طرح  بازرسین اداره کل و شهرستانی با دقت نظر و حساسیت بالا نظارت های خود را انجام می دهند و با کوچکترین اقدام خلافی که مغایر با قانون و دستورالعمل های سازمانی باشد برخورد خواهند کرد.

وی از تمامی  شهروندان در خواست کرد از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

خلیل زاده تاکید کرد: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان   مستقر در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با شماره تماس ۰۴۴۳۲۷۷۴۷۰۱ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شبکه های دامپزشکی در سطح استان از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ و  از ساعت ۱۴  لغایت ۲۰ عصر  آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان  و هم استانی‌ها است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا