شهرستان ها

آغاز طرح تهاتر گوشت تولیدی با نهاده‌دامی از خراسان شمالی

بجنورد- وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح تهاتر گوشت تولیدی دامداران با نهاده‌های دامی از هفته آینده به صورت پایلوت در استان خراسان شمالی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد عصر پنج شنبه در شورای اداری شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: طرح تهاتر گوشت تولیدی دامداران با نهاده‌های دامی از هفته آینده به صورت پایلوت در استان خراسان شمالی آغاز می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قرمز تولیدی مازاد را با تأمین نهاده‌های دامی تهاتر خواهیم کرد حتی در این طرح گوشت را می‌توانیم صادر نیز کنیم.

وی افزود: هم اکنون در تأمین بذر مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف وابسته هستیم و باید در این زمینه تلاش کنیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه در سال زراعی آینده تمامی گندم سطح کشور به طور قراردادی کشت خواهد شد گفت: نباید دغدغه تأمین غذا در کشور داشته باشیم که در این راستا باید کشاورزان را مورد حمایت قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاوری با بیان اینکه استان خراسان شمالی در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی عقب ماندگی دارد گفت: هم اینک در این خطه کشتارگاه صنعتی، واحدهای تولیدی بسته بندی در زمینه‌های مختلف وجود دارد به همین دلیل ارزش افزوده ای نیز برای بهره برداران حاصل نخواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: برای بخش کشاورزی این استان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا