شهرستان ها

آغاز طرح جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف‌پور صبح شنبه در مانور آموزشی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: جلوگیری از تهدیدهای زیستی ناشی از عوامل بیماری‌زای خطرناک مانند بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های مسئولان و دوست‌داران محیط زیست استان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در همین راستا مانور آموزشی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان با همکاری فرمانداری، اداره دامپزشکی، اداره جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تالاب بین‌المللی گندمان شهرستان بروجن برگزار شد.

یوسف‌پور تصریح کرد: در این مانور آموزش‌های لازم برای نحوه مقابله با آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان به شرکت‌کنندگان ارائه شد تا برای تشکیل گروه‌های گشت، کنترل و پایش زیستی به‌صورت مشترک در شهرستان بروجن اقدام شود.

وی یادآور شد: بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان یک بیماری ویروسی خاص پرندگان است که با فرا رسیدن فصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر احتمال شیوع آن زیاد می‌شود.

یوسف‌پور تأکید کرد: در این بیماری، پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا شوند، ویروس‌های آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان را با خود جابه‌جا کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا