شهرستان ها

آغاز عملیات واکسیناسیون بیش از دو میلیون دام‌ در لرستان

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: اولین مرحله از عملیات واکسیناسیون جمعیت دام‌های سبک و سنگین استان علیه بیماری تب برفکی از اول مردادماه با تمام توان دو بخش دولتی و خصوصی شروع شد.


به گزارش ایلنا، مصطفی زبردست ‌در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین مرحله از عملیات واکسیناسیون جمعیت دام‌های سبک و سنگین لرستان علیه بیماری تب برفکی از اول مرداد ماه با تمام توان دو بخش دولتی و خصوصی شروع شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت پیگیری و کنترل بیماری تب برفکی به عنوان یک بیماری مسری در صنعت دامپروری سبک وسنگین لرستان و شرایط پرورش دام با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور اولین مرحله از واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان از ابتدای مردادماه ۱۴۰۲ در سراسر استان شروع شده است.

زبردست افزود: در اجرای این طرح مقرر است که در مجموع دو میلیون و ۹۰۰ هزار رأس دام سنگین و سبک طی مدت ۲ ماه علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیماری، تب برفکی را از جمله بیماری‌های بسیار خطرناک در صنعت دامپروری و غیر مشترک بین انسان و دام دانست.

این مسئول گفت: این بیماری در صورت شیوع سبب از بین رفتن زیرساخت‌های پرواری، ذخایر ژنتیکی و ازبین رفتن امنیت غذایی در هرمنطقه خواهد شد و البته با اقدامات کنترلی از جمله واکسیناسیون، از بروز این خسارات جلوگیری می‌شود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا