شهرستان ها

آغاز عملیات ۵۹ پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی طی سال گذشته

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مطرح کرد؛

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: جهت عملیات شهرک‌سازی مجموعاً در ۱۴۶ پروژه عمرانی فعال شهرک ها و نواحی صنعتی استان اعتباری بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ هزینه شده است.


به گزارش ایلنا از مشهد، جعفر فرشچی طوسی در نشست کارگروه مهار تورم و رشد تولید شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزود: رشد تولید از رویکردهای اصلی ما در مسیر تحقق اهداف اقتصادی به خصوص اقتصاد مقاومتی بوده و از این رو واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت‌هایی در بخش‌های زیرساختی از جمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره برداری خواهند رسید.

وی تکمیل و توسعه متوازن زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تقویت ابزارهای حمایتی از صنایع کوچک را وظیفه اصلی شرکت شهرک های صنعتی ذکر و بیان کرد: با تمهید این موارد امنیت حضور سرمایه گذاران برای ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری صنعتی در راستای تولید ملی و اشتغال مولد مهیا می‌شود.

فرشچی با اشاره به آغاز ۵۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۶۳۸ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: از ابتدای امسال ۵۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳۵۷ میلیارد ریال تا پایان  سال ۱۴۰۱ در از محل ” اعتبارات داخلی ” از محل فروش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد ۲ پروژه با اعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و تعداد ۲ پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از محل  اعتبارات  استانی تا پایان گذشته شروع به کار کرده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های مناسب اقتصادی فراوانی دارد و با هم افزایی و انجام برنامه‌های مشترک با سایر دستگاه ها، زمینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم شده و از ظرفیت‌ها به خوبی در راستای رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار استفاده می‌شود.

خراسان رضوی با ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، ۴۱ شهرک فعال و نیز تامین آب ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی، تامین برق ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی، تامین گاز ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی و ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی دارای مخابرات، زمینه تولید و اشتغال صنایع استان را فراهم کرده است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا